Hellup... pijn na vullen kies

Author:
Jaytee
Posted:
vr, 03/18/2005 - 19:24
Hallo,

Gisteren ben ik naar de tandarts geweest en daar moest een vulling worden vervangen aangezien deze was gebroken. Flinke verdoving erin, dus nix aan 't handje.

Sinds gisteravond kan ik niet meer zonder pijnstillers. Af en toe is de pijn echt niet meer te harden en kan ik wel door de grond zakken. De pijn is echter niet gelokaliseerd in de betreffende kies, maar het betreft mijn hele kaak (zowel boven als onder) en loopt door tot aan m'n oor.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja: help mij! Wat kan ik aan die verschrikkelijke pijn doen???? En ligt die pijn aan de gevulde kies of is er iets anders aan de hand - heeft de tandarts mijn hele kaak ontwricht oid???

Ik hoor graag van jullie!!!

Jaytee
Davelaar

Hoi,

Deze vraag heb ik vorige week gesteld en bijgaand ook het antwoord van de digitale tandarts, ik hoop dat je hier iets aan hebt?

" Hallo allemaal,

Ik heb een vraag: Ik ben 4 weken geleden bij de tandarts geweest om een gaatje te laten vullen. Na het boren bleek dat er 2 gaatjes in dezelfde linkerbovenkies zaten. De tandarts heeft de kies tot aan de zenuw (zegt hij) gevuld met een witte vulling.

Nu heb ik de afgelopen 4 weken erg last gehad van napijn. Tis geen kloppende pijn, maar een zeurende pijn die als ik te lang wacht met een nieuwe pijnstiller helemaal doortekt naar de rest van de kaak en mijn hoofd. De vulling is overigens niet te hoog, daar ben ik al wel uit
Na 2 weken ben ik teruggegaan en de tandarts stelde voor om het nog even aan te kijken aangezien het best een aardige ingreep is geweest. De pijn wordt sinds enkele dagen wel minder (400 mg Ibuprofen om de 7 uur, dat was eerst 4 uur), maar komt toch steeds terug. Nu heb ik op dit forum al gelezen dat witte vullingen lang napijn kunnen geven, maar wat is lang?
De kies is ook gevoelig bij koud drinken. Tevens ben ik een vreselijke tandenknarser en dit is volgens mij ook niet best voor het genezingsproces?

Kan iemand mij nog hoop geven dat het toch vanzelf over kan gaan? Ik heb inmiddels wel een afspraak staan voor volgende week.

Naar boven

vV
Tandarts

Geplaatst: Wo Mrt 16, 2005 1:42 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

zeker als de vulling zo diep zit zal het best wel even duren voordat de napijn geheel weg is. De zenuw moet zich aanpassen en dat is een groeiproces wat nu eenmaal langer dan een paar weken duurt.

Ook als het erg lang duurt nog geen reden tot ongerustheid. Overigens moet je met 1-2 weken wel zonder pijnstillers kunnen want anders gaat het niet goed.

Bij een goed gelegde witte vulling loop je overigens toch wel wat minder risico op permanente schade aan de zenuw dan bij een diepe amalgaamvulling.

Ik heb zelf in zo`n geval een keer bijna een half jaar last gehad, werd wel merkbaar maar zeer langzaam beter. dus hebt geduld! "
ma, 03/21/2005 - 08:40 Permalink
Jaytee

dank je voor de reactie.

Heb het hele weekend onder de pijnstillers gezeten en ben naar de weekendtandarts geweest. Die kon echter niets voor me doen, aangezien op dit moment alles in mijn mond overdreven gevoelig is... jeez, wat heeft die kerel me pijn gedaan. :(

Vanmiddag ga ik weer naar m'n eigen tandarts, eens kijken wat hij me kan vertellen. Van de weekendtandarts begreep ik dat de vulling niet helemaal goed zit (waarschijnlijk te hoog), maar nu heb ik er ook bloedend tandvlees bij... wat dat nu weer betekent??? :o

Ik hoop dat ik vanmiddag weer pijnloos ben...

Jaytee :smt001
ma, 03/21/2005 - 08:47 Permalink