In januari heb ik een oproep gedaan aan mensen die ervaringen hadden in het buitenland. Ik kreeg 2 reacties, waarvan 1 negatieve van een tandarts. Toch heb ik eind februari de stoute schoenen aangetrokken en ben naar Turkije gegaan via Cosmetic-Dental-Holidays.com voor het plaatsen van 11 kronen. En het is MOOI geworden. Ik was helemaal blij en heb alleen maar positieve reacties gehad. Het heeft veel voordelen, maar natuurlijk ook nadelen. Het is veel goedkoper (meer dan 50%), je krijgt garantie, je krijgt tijdens je verblijf heel veel service (je wordt gehaald en gebracht en je wordt in het Nederlands begeleid). Helaas is er vorige week een wortelontsteking geconstateerd, minder prettig maar ok, kan gebeuren (ook in NL!, want het forum staat er vol mee). Deze kliniek in Turkije is aangesloten bij 4 Nederlandse tandartsen waar je naar toe kan indien er iets is met je kronen (garantie). Gister ben ik daar dus naar toe geweest voor een (gratis) wortelkanaalbehandeling. Dus mensen, ik heb WEL positieve ervaringen! Als ik het over mocht doen, zou ik het zo weer doen!
Ik heb op een vraag over behandelingen erg negatief gereageerd. Elke keer dat ik kronen van dergelijke reizen zag, bleken ze van erg slechte kwaliteit. te groot, slecht passend, niet mooi, en daardoor veel problemen veroorzakend. Ik ben blij dat niet iedereen dat soort problemen krijgt met behandelingen in het buitenland. En ik moet zeggen, de service, je gratis wkb, is erg goed!