Niet in Europa op te lossen?

Author:
OpheliaVT@hotm…
Posted:
za, 05/21/2005 - 14:13
Ik weet niet hoe ik eraan moet beginnen, maar ga het heel kort proberen verwoorden.
Ik heb in mijn hele leven nog nooit heel goed gelachen. Ik hield steeds mijn hand voor mijn mond, vermijdde lachsituaties of zat ergens omgekeerd giechelend te lachen zodat ik mijn mond niet teveel moest opentrekken.
Nu, dit is nog steeds zo, en afschuwelijk frustrerend. Ik ben hier steeds ongelooflijk ongelukkig om geweest.

Ten eerste staan mijn tanden ietwat naar voren, dit is nooit opgelost geraakt doordat we een afschuwelijke tandarts hadden, ik liep meer dan een jaar met een beugel rond, maar het resultaat was nihil en hij vond dat het zo genoeg was(?????????) :o

Ten tweede heb ik ongelooflijk korte voortandjes, alsof ze afgebroken zijn. Mijn ouders hebben nooit iets willen doen aan mijn slopende probleem, maar na heel veel zagen heb ik ze 4tal jaar geleden mogen late verlengen. Er zit dus nu een fragiel laagje over mijn voorste tanden, nu lijken ze al wat normaler.

Ten derde heb ik veel tandvlees en een zeer smal gebit.

Het lachen resulteert dus in: een overbeet, veel tandvlees, smal gebitje, wat verkleurd en (nu al iets lagere) kleine voortandjes :(

Ik weet ECHT niet wat ik moet doen, zeker niet als student.
Ik heb ooit gehoord van zware operaties die ze in US uitvoeren soms, waarbij heel het bot en de kaak verlegd wordt en dan kronen. Eveneens heb ik opgevangen dat het hier in Europa allemaal nog niet mogelijk is.

Dit moet echter enorm veel geld kosten, en ik ben nog maar twintig en studerende :(

Ik heb al 2 jaar een serieuze relatie en mijn vriend(nee, ik ben niet naief) vindt mij echt op alle vlakken het mooiste, behalve mijn gebit.
Het is echt afschuwelijk geweest al die jaren, het beperkt ECHT zo HARD iemand zijn geluk en ik ben echt radeloos en vele malen ongelukkig :(
prondel

Overleg met je huidige tandarts of eventueel een verwijzing naar een Centrum voor bijzonder Tandheelkunde (of eigenlijk Centrum voor Tandheelkunde in bijzondere gevallen).
Als het in de USA kan, kan het hier ook dus dat argument is onzin, de vraag is echter of operatief ingrijpen wel de oplossing voor je probleem is.
Het is en blijft natuurlijk een questie van eerst zien wat er aan de hand is, inventariseren wat de problemen en de mogelijkheden in alle opzichten zijn, dan pas een keuze maken hoe het waordt opgelost zodat iedereen en met name jijzelf er vrede mee kan hebben en dan de uitvoering.
Dit soort zaken zijn zeker niet even zo op een forum te beoordelen, dus neem er je tijd voor en zorg voor iemand die meegaat om te horen wat jizelf niet hoort. (hetgeen vaker gebeurd dan je denkt in dit soort gevallen)

Succes
za, 05/21/2005 - 16:11 Permalink