Hallo!
Anderhalf jaar terug heb ik een WKB gehad. Het was toen wat ingewikkeld, omdat ik steeds iets pijn bleef voelen bij het vijlen van de kanaaltjes. Maar goed. uiteindelijk toch dichtgemaakt na 3x, omdat er geen kanaaltje meer te vinden was. (Ik weet niet hoeveel kanaaltjes ze had gevonden.)
Nu heb ik nog steeds pijn bij warm/koud aan die kies (tenminste ik denk dat het die kies is, want dat was vanaf na de WKB steeds zo gebleven.)
Ik heb vorig jaar dat al tegen m'n tandarts gezegd; hij heeft een controlefoto gemaakt, maar niets afwijkends te zien.
Dus....zou het goed zijn zou je denken. Ik dacht nog een tijdje.....het moet misschien nog vanzelf overgaan. Maar ja....dat doet het niet
Hoe kan ik dan toch nog pijn voelen daar???
Ik heb al even geneusd op 't forum naar antwoorden en daar kon ik wel wat mee.
-Ow.....de WKB is door een andere tandarts gedaan toendertijd.-
Maar goed......ik wil graag even een advies
Ik was vanochtend bij de tandarts - hij ging tandsteen verwijderen - en toen voelde ik best wel pijn weer bij die kies, omdat er koude lucht van dat apparaat bij die kies kwam.
Ik heb dat niet gemeld, - omdat ik dat te eng vond :S - maar nu denk ik.....ow .....misschien moest ik dat juist zeggen.....
Ik denk...mwah....kan wel wachten tot over een half jaar....... maar misschien is het beter dat ik het wel even had gemeld.
Ik weet het even niet meer. (wordt heen en weer geslingerd door angst, bezorgdheid en vluchtgedrag :S)
misschien kan iemand even meedenken en advies geven?
Thanx! :roll:
Anderhalf jaar terug heb ik een WKB gehad. Het was toen wat ingewikkeld, omdat ik steeds iets pijn bleef voelen bij het vijlen van de kanaaltjes. Maar goed. uiteindelijk toch dichtgemaakt na 3x, omdat er geen kanaaltje meer te vinden was. (Ik weet niet hoeveel kanaaltjes ze had gevonden.)
Nu heb ik nog steeds pijn bij warm/koud aan die kies (tenminste ik denk dat het die kies is, want dat was vanaf na de WKB steeds zo gebleven.)
Ik heb vorig jaar dat al tegen m'n tandarts gezegd; hij heeft een controlefoto gemaakt, maar niets afwijkends te zien.
Dus....zou het goed zijn zou je denken. Ik dacht nog een tijdje.....het moet misschien nog vanzelf overgaan. Maar ja....dat doet het niet
Hoe kan ik dan toch nog pijn voelen daar???
Ik heb al even geneusd op 't forum naar antwoorden en daar kon ik wel wat mee.
-Ow.....de WKB is door een andere tandarts gedaan toendertijd.-
Maar goed......ik wil graag even een advies
Ik was vanochtend bij de tandarts - hij ging tandsteen verwijderen - en toen voelde ik best wel pijn weer bij die kies, omdat er koude lucht van dat apparaat bij die kies kwam.
Ik heb dat niet gemeld, - omdat ik dat te eng vond :S - maar nu denk ik.....ow .....misschien moest ik dat juist zeggen.....
Ik denk...mwah....kan wel wachten tot over een half jaar....... maar misschien is het beter dat ik het wel even had gemeld.
Ik weet het even niet meer. (wordt heen en weer geslingerd door angst, bezorgdheid en vluchtgedrag :S)
misschien kan iemand even meedenken en advies geven?
Thanx! :roll:
Vervelend dat je nog steeds last hebt, zelfs na de wkb. :-? .
De eerste vraag is wat voor soort pijn is het, is het een echte pijnscheut, een mildere pijn die alleen optreedt bij warm en/of koud en die weer afzakt wanneer de warmte of koude weer weg is of is de pijn continu aanwezig en vlamt deze op?
De tweede vraag is hoe zeker is het dat het de behandelde kies is?, wanneer het echt de behandelde kies is, is misschien toch een kanaal gemist, waarvan de zenuw om wat voor reden dan ook vitaal is gebleven, (de kans dat een zenuw in een gemist kanaal overleeft is overigens wel erg klein).
Wanneer het 1 van de andere kiezen is zou ik (je verhaal lezend) denken aan gevoelige tandhalzen (je wekt niet de indruk dat het echt heel pijnlijk is)
Als er al een foto van is gemaakt, zonder bijzonderheden, en het zit er al 1,5 jaar zou ik me niet teveel zorgen maken dat er binnen nu en een half jaar enge dingen gebeuren, maar mocht je toch willen weten hoe het zit, dan toch even bij de tandarts langs om het uit te laten zoeken.
soms ineens doet het veel pijn, soms minder. wisselt een beetje. Kheb er niet dramatisch veel hinder van. Maar ja.....omdat ik nogal vluchtneigingen heb, heb ik ook de neiging om het maar minder erg te laten zijn dan werkelijk is. Dus daardoor weet ik het zelf nooit zo goed.
Altijd blijvend probleem tot nu toe :S
als de reactie lees, dan kan het prima zo blijven dus. Volgende controle dan maar melden als 't nodig is.
kheb trouwens voor die wkb nooit eerder dat soort pijn gehad op die plek, daarom dat ik het steeds maar op die wkb gooi :P
thanx anyway :)