ontstoken

Author:
princess
Posted:
za, 06/04/2005 - 09:57
Hallo,

Na allerlei problemen met een brug is er op een van de pijlers een wkb gedaan en heb ik een zachte opbeetplaat voor de nacht gekregen, vanwege een lichte vorm van knarsen. (zie vorige items)

De vorige problemen waren ontstoken tandvlees onder de dummy en een ontstoken zenuw van een van de pijlers.

Alles is een tijd goed gegaan, de behandelde kies gaf geen klachten meer, de opbeetplaat voor de nacht geeft inderdaad de benodigde "rust"aan mijn onderkaak.

Nu heb ik echter weer prcies de zelfde problemen! Kan knarsen of klemmen onstekingen veroorzaken en dan toevallig aleen weer onder die dummy van die brug?!Ik ben ook koortsig en heb een nare pijn eraan.
Ik poets twee x per dag met een speciale zachte borstel, gebruik een anti-bacterieel spoelmiddel, floss en rager voorzichtig.

Heeft iemand misschien nog ideeen of suggesties?

groet, Princess
Geke

Hoe lang had je deze brug al en wanneer is de kies op de plaats van de dummy getrokken? Ik heb nog niet vaak gehoord dat er ontstekingen onder een dummy ontstaan, maar als eerste denk ik dan dat er misschien nog een stukje wortel van de oude kies in zit die gaat ontsteken of dat er nog een andere restontsteking is achtergebleven na de extractie van die kies. Is er wel eens een goede foto van deze plaats gemaakt. Verder zou het misschien ook kunnen komen doordat de dummy te zwaar contact maakt met het tandvlees of dat dit alleen tijdens het knarsen of klemmen gebeurd. Is het nog wel minder geweest, is het steeds dezelfde brug geweest die je hebt en draag je die opbeetplaat altijd of alleen als je klachten hebt.

Het is een lastig probleem volgens mij, maar als je er veel last van hebt kun je het beste bij de tandarts langsgaan. Hij of zij kan het het beste bekijken.

:smt006 Geke
za, 06/04/2005 - 21:41 Permalink