noodkroon (valt dat op?)

Author:
Mireille
Posted:
di, 06/07/2005 - 20:34
Volgende week krijg ik een noodkroon op mn voortand en na twee weken de echte kroon. Is de noodkroon lelijk? Valt het op?

Verder ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat een kroon op de voortand niet opvalt, maar dat komt misschien door de kroon die ik er nu al 11 jaar op heb zitten.
Misschien heeft iemand een foto als voorbeeld?

En waar krijg je de verdoving als er een kroon geplaatst moeten worden op de voortand?

De afspraak duurt 1.5 uur, brrrr het idee alleen al om zo lang in die stoel te liggen.
Geke

Een noodkroon is natuurlijk niet de uiteindelijke kroon, maar over het algemeen wordt hij wel zo gemaakt dat je er mee over straat kan hoor.

http://www.onderwijs.acta.nl/studieweb/bbextern/iwi/digibus/practica/noodkroonstift/2753k68.jpg

Dit is een foto van een, maar dit is niet in een echt gebit zoals je ziet. Verder heb ik geen andere foto van een noodkroon. Als het goed is is de kleur van je nieuwe kroon bepaald en tegenwoordig kunnen ze veel meer met kleur om er iets moois van te maken wat naast je andere tanden niet meer opvalt, dus maak je daar maar niet te veel zorgen over. Ze kunnen heel wat met verschillende kleuren porcelein door elkaar en ze kunnen tegenwoordig ook helemaal porceleinen kronen maken zonder metalen randje, ik weet niet wat jij krijgt, maar het wordt vast mooi. Als het gevoelig is wordt het vaak wel verdoofd bij het plaatsen van de kroon, het is dan alleen wat lastiger te bepalen of de kroon iets te hoog is. Dit is trouwens nog een fotootje van een echte kroon op de grote voortand voor jou aan de rechter kant. Succes!!

Laat nog maar even weten hoe het allemaal afgelopen is.

:smt006 Geke

:smt006 Geke
di, 06/07/2005 - 22:21 Permalink
Mireille

Bedankt voor de informatie en de foto's, het leeft al wat meer bij me, heb nu een beetje een beeld ervan en die echte foto, zeg maar die laatste, je ziet er helemaal niks van, hopelijk bij mij net zo, want randje van mn echte voortand is beetje blauwig transparant. Nou hoop dat alles goed komt.
di, 06/07/2005 - 22:33 Permalink