ontsteking boven het implantaat

Author:
Desiree
Posted:
do, 06/09/2005 - 09:07
Ongeveer twee maanden geleden heb ik 1 implantaat laten plaatsen. Het is de tand naast de hoektand. In het begin ging het goed. Echter sinds gisteren is er geconstateerd dat er vlak boven het implantaat een ontsteking zit. Nu heb ik antibioticum (wederom). Bestaat er nu een kans dat ik het implantaat ga verliezen. Dit doet mij erg veel verdriet. Want u moet weten dat ik altijd een melktand heb gehad en dit nu de enige mogelijkheid is. Wat gebeurd er als in dit implantaat ga verliezen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Geke

Als de bacterien waartegen de antibiotica gericht is verdwijnen en daarmee de ontsteking ook, dan is er een kans dat u het implantaat gewoon kunt houden. Maar als de antibiotica niet goed werkt tegen de bacterien die in die ontsteking zitten dan kan de ontsteking zich verder uitbreiden, waardoor er meer bot rondom het implantaat verloren gaat. Dan gaat het implantaat op een gegeven moment los staan en zult u hem verliezen. Als dat gebeurt moet er goed gekeken worden wat precies de oorzaak is van het mislukken en als dat bekend is en die oorzaak weggewerkt kan worden, kan opnieuw een implantaat geplaatst worden. Ik weet niet precies hoe dat zit met eventuele garanties en kosten, dat kunt u het beste aan uw tandarts vragen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het goed komt met het implantaat.

:smt006 Geke
do, 06/09/2005 - 16:12 Permalink
Geke

Dat is een vervelend probleem, als de pijn echt erg is of erger wordt kun je het beste toch langs de tandarts weer gaan, zodag hij/zij het kan beoordelen. En tegen de pijn zou je een pijnstiller kunnen nemen. Het is voor ons moeilijk om te beoordelen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Het kan dat ontstekingen bij minder weerstand wat meer gaan opspelen en als het warm is zou je het ook wat meer kunnen voelen, maar of er echt iets aan de hand is weet ik zo niet.

Ik hoop dat het probleem snel verholpen wordt, sterkte ermee!!

:smt006 Geke
ma, 06/20/2005 - 12:25 Permalink
MandyAngel

Nu met het warme weer heb ik weer meer last van mijn implantaat. Met name waar de ontsteking zit. Wat nu?

Hey Desiree

Ik heb van de week een kaakoperatie gehad en de kaakchirurg adviseerde mij veel de Ijsen wanwege de warmte (bacterien hebben meer de vrije loop in deze tijd)

Dus misschien een idee

Groetjes Mandy
wo, 06/29/2005 - 18:13 Permalink