vraag over m'n nieuwe plaatje

Author:
mm
Posted:
wo, 06/15/2005 - 12:33
ongeveer 3 uur geleden is het dus gebeurd, van hoektand tot hoektand getrokken en direct een plaatje erin gezet. Momenteel werkt de verdoving nog.

Het voelt echt onzettend raar. Door de verdoving voel kan ik m'n bovenlip nog amper bewegen, dat zal dalijk wel anders zijn natuurlijk. Maar mijn bovenlip lijkt wel een enorm stuk dikker en/of naar voren. Ook heb ik het gevoel alsof ik een groot ding in m'n mond heb zitten. Verandert dit nog, want ik kan niet eens m'n lippen op elkaar zetten en het ziet er behoorlijk maf uit (al staan m'n voortanden nu wel perfect recht!), en zo ja hoe lang duurt dat, want ik durf nu niet eens de straat op. En hoe lang duurt het voordat alles weer een beetje natuurlijk aanvoelt?
carabelli

Dat je lip een heel stuk dikker aanvoelt komt voor een deel door de verdoving daardoor voelt alles dik aan, maar (afhandkelijk van de uitvoering van het plaatje) na het uitwerken van de verdoving zal het wel iets dikker aan blijven voelen.

Het gevoel van iets groots in de mond zal nog wel even blijven, je zult er aan moeten wennen en ermee moeten leren functioneren, hoe dat gaat kan je niet zo veel zeggen, het kan prima gaan maar ook problemen geven. Het kan ook zijn dat het nog niet helemaal goed past, je tanden en kiezen zijn net getrokken, er zal nog wat zwelling onsttaan. Hou het even in de gaten en als het niet beter wordt even terug naar de tandarts.

De duur van gewenning is voor iedereen verschillend, de een wandelt er zo de straat mee op, de ander blijft het moeilijk vinden.

Succes!
wo, 06/15/2005 - 15:12 Permalink