Vreselijke kiespijn :(

Author:
lautje***
Posted:
vr, 07/01/2005 - 12:13
Ik heb sinds een week last van hele erge zeurende stekende pijn aan 1 kies .
Pijnstillers helpen niet en de tandart heeft foto's gemaakt maar heeft niks kunnen vinden.
Alleen als ik er Desensin (tandgel) opsmeer zakt de pijn voor 5 minuten
Wel heb ik er een jaar geleden een fikse ontsteking gehad.

Herkend iemand deze klachten of heeft iemand enig iedee wat dit kan zijn?

helppppp word er gek van :(
Geke

Wanneer heb je pijn aan de kies, bij warm/koud of bij druk erop zoals tijdens het kauwen? Desensin lijkt mij een middel wat zou kunnen helpen bij warm/koud gevoeligheid en wat de kleine kanaaltjes in het tandbeen afdicht, zodat irritatie door koud en warm niet bij de zenuw kan komen. Als pijn bij warm/koud te lang aanhoudt nadat het begonnen is, kan het zijn dat de zenuw blijvend beschadigd is. Dan wordt er een wortelkanaalbehandeling gedaan, maar dat kan de tandarts het beste beoordelen. Hij of zij test dit met een koud watje en kijkt hoe lang de pijn aanhoudt. Heeft de tandarts dat ook gedaan? De oorzaak zou bijvoorbeeld een gaatje kunnen zijn wat al behoorlijk diep zit of een trauma, ben je de afgelopen tijd hard gevallen, waarbij deze kies betrokken was? Verder zou het ook kunnen dat de tandhalzen van de kies zorgen voor overgevoeligheid als deze wat blootliggen, deze veroorzaken geen schade aan de zenuw en om dit tegen te gaan helpt sensodyne tandpasta vaak.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als het heel veel pijn doet is het toch misschien het beste om de tandarts er nog een keer naar te laten kijken of eventueel ergens een second opinion vragen.

:smt006 Geke
za, 07/02/2005 - 17:21 Permalink