Hallo,
Ik zit met het volgende probleem
Door pijn in mijn kiezen en kaak is in het afgelopen jaar een verstandskies (18 ) getrokken en wkb aan een kies uitgevoerd kies (17). Toen de klachten niet over gingen is eind aprik door de kaakchirurg een wortelpuntontsteking aan de kies ernaast (16) geconstateerd. Ook uit deze kies is de zenuw verwijderd en is een stift geplaatst. De weken erna zakten de klachten af. Af en toe voel ik nog wel wat druk in mn kaak en mn gehelte en tintelingen in mijn hele tandenrij rechtsboven. Echter sinds dit weekend heb ik een heel erg drukkend gevoel in mijn gehemelte, op de plaats. Dit gevoel breid soms uit naar mn hele bovenste tandenrij en in mn hele gehemelte. Soms voel ik het zelfs in mn neusbot.
Ik weet dat ik snachts wel eens klem. Ook heb ik in het weekend op een ander bed geslapen dan normaal, hetgeen het klemmen kan beinvloeden volgens mij. Alleen mijn vraag is kan dat drukkende gevoel door klemmen komen of is er toch nog iets aan de hand met die wortelpuntontsteking?
De tandarts vertelde mij na de laatste wkb dat ik eerst maar eens een paar maanden moest aanzien of de klachten verdwijnen. Maar de klachten in de vorm van die druk lijken nu alleen maar weer terug te komen. WIe kan mij helpen / informeren?
Ik zit met het volgende probleem
Door pijn in mijn kiezen en kaak is in het afgelopen jaar een verstandskies (18 ) getrokken en wkb aan een kies uitgevoerd kies (17). Toen de klachten niet over gingen is eind aprik door de kaakchirurg een wortelpuntontsteking aan de kies ernaast (16) geconstateerd. Ook uit deze kies is de zenuw verwijderd en is een stift geplaatst. De weken erna zakten de klachten af. Af en toe voel ik nog wel wat druk in mn kaak en mn gehelte en tintelingen in mijn hele tandenrij rechtsboven. Echter sinds dit weekend heb ik een heel erg drukkend gevoel in mijn gehemelte, op de plaats. Dit gevoel breid soms uit naar mn hele bovenste tandenrij en in mn hele gehemelte. Soms voel ik het zelfs in mn neusbot.
Ik weet dat ik snachts wel eens klem. Ook heb ik in het weekend op een ander bed geslapen dan normaal, hetgeen het klemmen kan beinvloeden volgens mij. Alleen mijn vraag is kan dat drukkende gevoel door klemmen komen of is er toch nog iets aan de hand met die wortelpuntontsteking?
De tandarts vertelde mij na de laatste wkb dat ik eerst maar eens een paar maanden moest aanzien of de klachten verdwijnen. Maar de klachten in de vorm van die druk lijken nu alleen maar weer terug te komen. WIe kan mij helpen / informeren?
het drukkende geoel in je gehemelte zou misschien toch nog de ontsteking kunnen zijn. (Ik heb ook een ontsteking en voel soms ook de druk in mijn gehemelte. Als ik dan met mijn tong tegen mijn gehemelte aan druk, voelt het alsof ik tegen een pijnlijke zenuw aandruk....misschien heb jij dat ook?)
Ik klem snachts ook. Dit is bij mij zelfs misschien de oorzaak van de ontsteking en zorcht er bij mij volgens mij ook steeds voor dat de ontsteking verergert. Misschien is dit bij jou ook wel het geval. Ik zou in ieder geval informeren bij je tandarts naar een bijtplaat, want het klemmen is sowieso niet goed voor je gebit en misschien verlicht dit de druk bij het nog gevoelige/ontstoken gebied.
groetjes tamara
Het drukkende gevoel wordt bij mij niet erger als ik tegen de kies / kaak / gehemelte druk. Ik kan ook rustig harde dingen kauwen zonder dat ik iets voel. Met kauwen heb ik nooit klachten gehad.
K heb ooit ook iets gelezen over overbelaste kaakspieren, al weet ik niet of dit deze klachten kan veroorzaken.
Ik wacht in ieder geval met naar de tandarts gaan, omdat die adviseerde een paar maanden te wachten op genezing van de ontsteking. Als k nu weer ga dan stuurt ie me waarschijnlijk direct door naar de kaakchirurg voor een apex, en dan kan t middel wel eens erger worden dan de kwaal. Ik hou het namelijk prima vol zonder pijnstillers.
Het enige wat ik niet snap is, mocht het toch de ontsteking zijn, dat het eerst over ging of in ieder geval flink afzakte, en nu weer erger wordt.
Nogmaals het is geen pijn die ik voel, alleen erge druk en tintelingen in de kiezen en tanden.
nadat er bij mij een wkb is uitgevoerd dacht ik ook dat de ontsteking weg was...had nergens last meer van, maar na 6/7 weken is de onsteking ineens teruggekomen. (hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn ;))
Ik hou het zelf trouwens ook prima uit zonder pijnstillers. (heb alleen zo nu en dan een abcesje wat op komt zetten) ;)
Je kan natuurlijk altijd bij de tandarts langsgaan om hem even te laten kijken en te vragen of het normaal is wat je voelt. Hij zal je echt niet dwingen om naar de kaakchirurg te gaan en overleg kan nooit kwaad. (kan hij eventueel nog een foto maken om te kijken hoe alles er uitziet)