wie kan mij helpen

Author:
schijtluisje
Posted:
di, 07/05/2005 - 23:16
hallo ik heb even een vraagje ik heb op m'n voortand een zwart plekje zitten. nou dacht ik dat dat een gaatje was maar de tandarts zei dat het een verkleuring is. nou is mijn vraag hoe krijg je dat en kan je dat ook weg laten halen misschien dmv weg booren en een witte vulling??? en zou je daar iets van zien?? ik hoop snel iets te horen
:smt006 een schijtluis :smt006
Geke

Zo'n verkleuring ontstaat vaak door bijvoorbeeld een beginnend gaatje, dan is alleen het glazuur wat zachter geworden. Dit kan dan kleurstoffen opnemen uit voedsel en drinken en als je dan weer goed gaat poetsen, wordt het zacht geworden glazuur weer hard. Soms kan het ook zo zijn dat het wat aanslag van thee of koffie is, dan is het alleen een beetje verkleuring op het glazuur. Dat kan met een polijstboortje mooi bijgewerkt worden. Als de verkleuring van een beginnend gaatje komt, kan het wat dieper zitten. Zelf zou ik niet adviseren om het op te lossen met een composietvulling, want deze kunnen gaan lekken. Tanden zonder composiet zijn toch sterken, op een gegeven moment is zo'n vulling altijd aan vervanging toe. Het beste kun je met je tandarts overleggen, want hij of zij weet het beste hoe groot en waar de verkleuring zit. Je kunt dan aangeven dat je graag dat donkere vlekje kwijt wilt en hij of zij kan dan aangeven wat hiervoor voor jou de oplossingen zijn.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, veel sterkte ermee en ik hoop dat er een oplossing voor gevonden wordt.

:smt006 Geke
wo, 07/06/2005 - 15:58 Permalink