op weg naar porceleinen facings

Author:
tinkerbell
Posted:
do, 07/28/2005 - 00:05
Hi,
ik heb vanaf mijn kindertijd verkleurde tanden door antibiotica. (ongelukkig geval). :(
Na lang sparen en overwegen, heb ik besloten om porseleinen facings te zetten. Ook omdat dit door 2 verschillende cosmetische tandartsen werd geadviseerd. Ik heb de afgelopen 2 weken mijn tanden bij boven en onderkaak laten slijpen (10 boven en 10 onder).
En nu heb ik tijdelijke facings. Ik heb er tot nu toe geen spijt van, het ziet er behoorlijk netjes uit. :)
Het enige waar ik nu last van heb is een zeurende pijn bij mijn onderkaak. Alsof ik spierpijn heb of iets dergelijks. Maar na 2 paracetamolletjes is dat nu weg.
Over 2 weken krijg ik de porseleinen facings. Mag ik nu elke avond paracetamolletjes slikken tot de grote dag? Of is er een andere oplossing om de pijn te verhelpen?
Geke

Volgens mij mag je gewoon paracetamol blijven slikken, dat kan verder weinig kwaad, maar het is wel belangrijk dat je misschien nog even bij de tandarts langs gaat. Hij of zij kan misschien bekijken wat deze pijnklachten veroorzaakt en als het nodig is kan hij of zij eerst deze pijnklacht behandelen. Het kan zijn dat een zenuw geirriteerd is geraakt door het beslijpen van de tanden. Het kan ook zijn dat de zeurenden pijn die voelt als spierpijn wordt veroorzaakt door knarsen of klemmen, door spanningen. Heb je bijvoorbeeld de afgelopen tijd veel last van stress etc? Ook hier zijn oplossingen voor om het te behandelen, maar dat moet vaak per persoon bekeken worden, want dat zijn vaak complexe problemen, die vaak per persoon verschillen. Wij kunnen moeilijk zien, wat de oorzaak van de pijn is, dus ga voor het definitieve plaatsen nog even bij de tandarts langs of bel nog even.

Veel succes, en laat nog even weten hoe het afgelopen is.

:smt006 Geke
zo, 08/07/2005 - 13:58 Permalink
tinkerbell

Dag Geke,

Nog bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk de zeurende pijn komt door de stress, misschien omdat ik nog aan de facings moest wennen. Ik heb in ieder geval nu geen last meer van. Ik heb van de tandarts tips gekregen hoe ik mijn kaak moet ontspannen. Zodat ik niet zo stevig met mijn kiezen op elkaar drukt.

Groetjes
zo, 08/07/2005 - 21:23 Permalink