Graag advies

Author:
Cecilia
Posted:
do, 08/25/2005 - 22:22
Van mijn kies linksonder (element 36) is aan de bovenkant (hiermee bedoel ik hetgeen wat boven je tandvlees uit steekt) weinig meer over.

Ongeveer 3 weken geleden is er in die kies voor de 2e keer een start gemaakt met een WKB en over anderhalve week moet ik terugkomen en wordt de behandeling afgemaakt.
Zoals ik al eerder zei is er weinig meer over van mijn kies en daarom wil mijn tandarts schroeven in de kanalan draaien en daaroverheen 1 grote grijze vulling plaatsen i.p.v. een opbouw maken en daarna een kroon plaatsen. Mijn tandarts is namelijk van mening dat een kroon volgend jaar ook nog kan, maar ik vraag mij af in hoeverre het verstandig / goed is om 1 grote grijze vulling te plaatsen.
vV

Tja, als je met grijze vulling amalgaam bedoelt: inmiddels zijn we het er wel over eens dat amalgaam geen goed materiaal is voor een opbouw onder een kroon. Beter is composiet, maar als er echt bijna niets meer aan tandweefsel boven het tandvlees uitkomt is een gegoten opbouw onder de kroon beter. Ik ben het met de tandarts wel eens dat ik eerst een tijd zou wachten om zeker te zijn dat de kanaalbehandeling succesvol is, dus een half jaar of zo.
vr, 08/26/2005 - 09:27 Permalink