Kiespijn + zwelling, advies graag :/

Author:
Frost
Posted:
vr, 09/02/2005 - 13:17
Een van mijn kiezen (links boven) was al tijden lang gevoelig voor kou.
dat was alleen bij die kies. Nou kreeg ik laatst een paar dagen vreselijk stekende kiespijn in die kies. de pijn straalde ook helemaal uit over de linkerkant van mijn gezicht en kwam in golven , tijdje wel , dan weer even niet. De kiespijn hielt toen op en ineens was de kies niet mee koudegevoelig.
maar nu (toch zeker 7 weken later) heb ik weer kiespijn in die kies (minder dan eerst maar je kunt er niet van slapen) en de kies is zeer gevoelig (de 2 omliggende tanden ook) en sinds een paar dagen loopt er een zwelling over mijn gehemelte die in de buurt van die kies zit, zo te voelen heeft het met elkaar te maken (als ik er op druk voel ik een scherpe pijn in de kies ernaast). Als ik geen paracetamol gebruik is de pijn vrij vervelend
Wat is dit? Moet ik snel naar de tandarts? Even aanzien? (eten gaat lastig)

mvg

(asjeblieft advies van iemand over wat en hoe want die pijn komt onderhand echt me neus uit en ik wil eens normaal slapen) :(
carabelli

De tandzenuw is ontstoken geweest en afgestorven, als de tandzenuw afgestorven is doet de tand of kies geen pijn meer. Hierna kan het zijn dat de bacterieen die in het wortelkanaal de zenuw-ontsteking hebben veroorzaakt aan de wortelpunt een nieuwe ontsteking vormen, deze doet pijn omdat de druk van deze ontsteking de zenuwen in het bot prikkelt.

De bobbel die u beschrijft neigt naar een beginnend abces, mijn advies is om zo snel mogelijk een afspraak te maken bij de tandarts.

Voor een wat uitgebreidere beschrijving van wat er heeft plaatsgevonden kun je hier even kijken: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=5625&highlight=ontsteking+bot.

Succes
vr, 09/02/2005 - 18:37 Permalink