glazuur van voorkant hoektand brokkelt af

Author:
thor
Posted:
do, 09/08/2005 - 13:12
na een wortelkanaal behandeling in mijn hoektand (ruim jaar geleden) brokkelt nu het glazuur van de voorkant van de tand af...
dat is een naar gevoel aan de binnenkant van mijn lip

wat doet de tandarts hier aan en hoe gaat deze behandeling te werk?

wat zijn de bijbehoordende kosten?

vast bedankt
minique

Het meest waarschijnlijk lijkt mij dat er een kroon op de kies gemaakt zal worden. En om een idee te krijgen wat dat gaat kosten, kun je het beste even op de hoofdsite kijken: http://www.tandarts.nl dan naar 'informatie' en daarna naar 'wat kost een behandeling'...

:smt006 Monique
do, 09/08/2005 - 13:37 Permalink
minique

Heel in het kort: voor een kroon wordt eerst rondom van je eigen kies een stukje afgeslepen (voel je niets van, want bij jou is er al een wkb gedaan op de betreffende kies). Daarna wordt er een afdruk gemaakt (happen) en dan wordt er meestal een noodkroon geplaatst. Die noodkroon wordt met niet zulke hele sterke lijm vastgeplakt, dus daar zal je een beetje voorzichtig mee moeten doen. Afhankelijk van tandtechnieker duurt het 2 à 3 weken

Overigens: als er teveel van de kies is weggebroken, dan zou het kunnen dat er (om voldoende houvast te krijgen voor de kroon) nog een stift in de wortel wordt geplaatst. Maar dit is helemaal afhankelijk van jouw situatie.

:smt006 Monique
do, 09/08/2005 - 14:30 Permalink