tanden laten trekken en kunstgebit

Author:
Art
Posted:
za, 09/10/2005 - 08:21
Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik stel deze vraag eigenlijk namens mijn vader.
Mijn vader is gewoon partikulier vezekerd. Ik weet dat hij GEEN tandartsverzkering heeft. Die heeft hij al jaren niet.
Nu is het echter zo dat zijn gebit in de jaren ernstig verwaarloosd is. Hij heeft nog hooguit 5 tanden in zijn mond. De mensen in zijn directe omgeving schamen zich uiteraard hiervoor. Het is een man die zich altijd netjes kleed, en dan valt zijn gebit in het niet daarbij. Ik wil graag weten wat het kost als hij de resterende tanden laat trekken en een kunstgebit krijgt. Als we dan een prijsindicatie weten, kunnen we er eens wat aan gaan doen.

Ik hoop serieuze antwoorden te krijgen. Het liefst ook met locaties waar dit soort behandelingen verricht worden. We komen zelf uit omgeving delft/den haag/rotterdam.

Met vriendelijke groet,

Art :lol:
darla

Ik weet dat een tand laten trekken ongeveer 18 euro is.
Maar is het niet verstandiger om even te wachten totdat begin 2006
de nieuwe ziekenfond van kracht gaat want dan zit in ieder geval het trekken binnen het ziekenfonds pakket en volgens mij voor 75% ook het kunstgebit.
Dit kan je in iedergeval even navragen bij de betreffende verzekering.
Veel succes met deze onderneming om je vader aan een beter gebit te helpen.
groeten Darla
za, 09/10/2005 - 10:40 Permalink
joek

hallo Darla,

Volgens mij is het nog zeker wat er precies in het ziekenfonds komt.
Als je nu particulier bent, moet je je apart voor de ta verzekeren.
In het ziekenfonds zit (geloof ik) inderdaad alleen een kunstgebit.
Ik denk dat nog helemaal niemand weet hoe het gaat lopen.
Dat heeft onze regering maar weer fijn geregeld. :x
Groetjes,
Joke
za, 09/10/2005 - 10:43 Permalink
vV

Voorzover nu bekend is (en dat is ook al gepubliceerd) zal de nieuwe basisverzekering ongeveer het huidige ziekenfondspakket gaan omvatten.
Wat de tandarts betreft zal er weinig tot niets veranderen.

Voor iemand die nu particulier verzekerd is , is het belangrijk te weten of het een zogenaamde standaardpakketpolis betreft. Is dit het geval zal ook daaruit de prothese nu al voor 75 % vergoed worden!

Dus vraag de tandarts die het moet gaan doen een begroting, en ga daarmee de verzekering lastig vallen, die kunnen u precies vertellen wat er vergoed wordt!

Natte vinger: de totale kosten zullen ongeveer 900-1000,= bedragen.
za, 09/10/2005 - 10:54 Permalink