pijn na trekken verstandskies

Author:
benjie
Posted:
do, 09/22/2005 - 21:45
2 week geleden hebben ze mijn verstandskies rechts onderin getrokken, heb weinig last gehad, maar nu ongeveer 4 dagen geleden kwam de pijn opeens terug. niet erg maar wel hinderlijk, na een paracetamolletje is de pijn ook zo weer weg.
de pijn zit achter de plek waar de verstandskies heeft gezeten en tegen de wang aan. het is niet dik maar wel heel gevoelig als je eraan zit.
wat moet ik eraan doen.
Geke

Het kan zijn dat de genezing niet helemaal ideaal verloopt, doordat er wat in de wond is achtergebleven, zoals voedselresten of iets dergelijks. Dat kan wat irritatie geven aan de wond, ook hechtingen die er te lang in zitten kunnen irritatie veroorzaken. De hechtingen kunnen er na ongeveer een week uitgehaald worden, vaak lossen ze op, maar het kan zijn dat ze na een week nog niet helemaal weg zijn en irritatie veroorzaken. Als er nog stukjes hechting in zitten kun je die ook het beste laten verwijderen door de tandarts. Verder als je er nu geen last meer van hebt kan het zijn dat er iets in de wond zat, wat nu opgeruimd is. Als je nog last hebt kun je misschien toch het beste even bij de tandarts langsgaan. Hij of zij kan de wond dan uitspoelen, dat kun je vaak ook zelf doen daarna met een monoject (klein spuitje) en waterstofperoxide. Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat de pijn snel weer weg is.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk altijd laten weten.

:smt006 Geke
vr, 09/23/2005 - 08:35 Permalink