Op een foto bij de tandarts was een ontsteking onder een van mijn kiezen te zien. Ik heb hier nooit wat van gemerkt en het doet ook geen pijn.
De ontsteking zit onder een kies waar een jaar of 15 geleden een kroon is geplaatst.
Nu moet ik deze ontsteking laten schoonmaken bij de kaakchirurg. Dit vindt ik dood eng ik weet absoluut niet wat ik moet verwachten. Ik heb nu nergens last van. Na de behandeling mischien wel.
Kan iemand mij precies vertellen wat de kaakchirurg gaat doen en of dit erg pijnlijk is.
En wordt deze behandeling door de meeste ziekte kosten verzekeringen betaald?
alvast bedankt
De ontsteking zit onder een kies waar een jaar of 15 geleden een kroon is geplaatst.
Nu moet ik deze ontsteking laten schoonmaken bij de kaakchirurg. Dit vindt ik dood eng ik weet absoluut niet wat ik moet verwachten. Ik heb nu nergens last van. Na de behandeling mischien wel.
Kan iemand mij precies vertellen wat de kaakchirurg gaat doen en of dit erg pijnlijk is.
En wordt deze behandeling door de meeste ziekte kosten verzekeringen betaald?
alvast bedankt
Hoewel je er niets over schrijft, ga ik er vanuit dat de betreffende kies al een wortelkanaalbehandeling heeft gehad...
:smt006 Monique
Ik heb inderdaad al een wortelkanaalbehandeling gehad maar dat is met het plaatsen van die kroon gebeurt ongeveer 15 jaar geleden.
Corina