Tandvlees verwijderen

Author:
Tystyle
Posted:
di, 10/11/2005 - 18:51
Ik heb nu een aantal jaren een beugel.
Ik heb hele kleine tanden, en mijn tandarts stelde voor om wat tandvlees te verwijderen, zodat je meer tand ziet.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dit ga doen.
Ik denk dat het vreselijk pijn gaat doen.
Nu is de vraag heeft iemand van jullie ooit deze behandeling ondergaan ?
En wat is je ervaring, deed het pijn enz.
Alvast bedankt, groetjessss !
de digitale tandarts

Het weghalen van het tandvlees heet een gingivectomie of wordt in dit soort gevallen ook wel een (klinische) kroonverlenging genoemd. (google zoektermen: crown lengthening of gingivectomy)

Tijdens de ingreep voel je niks door de verdoving en na de ingreep zal het enkele dagen gevoelig zijn. In deze periode kun je het ook niet goed poetsen en zal vaak een desinfecterend spoelmiddel voorgeschreven worden. Over het algemeen duurt het wel een week tot soms twee weken voordat het tandvlees helemaal genezen is.

Misschien dat iemand die deze ingreep ondergaan heeft u meer ervaringen kan vertellen.

Met vriendelijke groet.
di, 10/11/2005 - 22:58 Permalink
sarah*

hellow,

heb er ergens in een andere topic over geschreven. heb dat nu ongeveer 3 weekjes geleden laten doen. het doet helemaaaaaaal geen pijn. ook achteraf niets van last gehad. ik mocht drie dagen niet poetsen en moest 2 weken mondspoelmiddel gebruiken. en de dag zelf niets warm eten. that's it! en uiteraard heel blij met het resultaat!

greetz!
vr, 10/14/2005 - 16:31 Permalink