Bij mij zijn ruim anderhalf weken geleden twee verstandskiezen (een boven, een onder) chirurgisch verwijderd. Boven moest een stuk kaakbot weg worden geboord, maar van die wond heb ik achteraf amper last. Onder was de kies er zo uit, maar volgens mij was de wond een beetje ontstoken, want het bleef maar dik en pijn doen. Daar heb ik ook een hechting aan de binnenkant van mijn wang gekregen. Vandaag is de eerste dag dat die pijn wat gezakt is. De zelf oplossende hechtingen zitten er allemaal nog in, dus vandaar mijn vraag: hoe lang duurt het gemiddeld voordat de hechtingen eruit zijn en is het normaal dat ik na 9 dagen nog steeds last ervan heb?
Die hechting zal als nhet goed is over een paar dagen loslaten, na twee weken zo ongeveer is hij meestal door.
Ik vraag me af of je hechtingen al loslaten. Bij sommige mensen lossen de hechtingen niet vanzelf op. Ik wil alleen maar zeggen wacht dan niet te lang met teruggaan want ze kunnen de boel uiteindelijk ook weer ontsteken. Ik spreek uit ervaring en helaas niet alleen bij hechtingen in mijn mond.