Hallo,
Ook ik ben een van degenen met angst voor de tandarts. Om het half jaar ga ik. Vraag niet hoe... Ik vond dat mijn vorige tandarts me zeer slecht voorlichtte en spontaan dingen begon te doen waar ik heel erg bang van werd. Vandaag ben ik voor de 1e keer naar men nieuwe tandarts op controle geweest. Ik kreeg wel niet zo'n goed nieuws te horen. Maar de manier waarop alles ging beviel me wel.
Binnenkort moet er dus 1 verstandskies getrokken worden en 3 gaten gevuld worden. Ik hoop dat de angst die ik van te voren heb niet weer grip krijgt op heel men leven. Spanning, niet helder kunnen denken, slecht slapen. Weet iemand toevallig of er niet een doeltreffende manier is om van heel die angst af te komen? Of dat er boeken over zijn of iets dergelijks?
Alvast bedankt!
Ook ik ben een van degenen met angst voor de tandarts. Om het half jaar ga ik. Vraag niet hoe... Ik vond dat mijn vorige tandarts me zeer slecht voorlichtte en spontaan dingen begon te doen waar ik heel erg bang van werd. Vandaag ben ik voor de 1e keer naar men nieuwe tandarts op controle geweest. Ik kreeg wel niet zo'n goed nieuws te horen. Maar de manier waarop alles ging beviel me wel.
Binnenkort moet er dus 1 verstandskies getrokken worden en 3 gaten gevuld worden. Ik hoop dat de angst die ik van te voren heb niet weer grip krijgt op heel men leven. Spanning, niet helder kunnen denken, slecht slapen. Weet iemand toevallig of er niet een doeltreffende manier is om van heel die angst af te komen? Of dat er boeken over zijn of iets dergelijks?
Alvast bedankt!
Maar bij veel mensen helpt relativeren wel.. RET noemen ze het volgens mij ook wel.. daar zijn wel boeken over geschreven.. Ga gewoon eens neuzen in de bieb en kijk wat je tegen komt.. lezen over mogelijke manieren om met angst om te gaan baad niet altijd, maar schaad des te min..
Het is geschreven door Cor Anneese.
Misschien heb je er wat aan?
Mijn manier om ermee om te gaan is van te voren als ik nog helder kan denken alle vragen en angsten die ik voel op te schrijven. Daarmee dwing ik mezelf om alles onder woorden te brengen. Door het op te schrijven heb ik daarnaast meteen een papiertje dat ik aan de (tand)arts kan geven. Kom ik er op het moment supreme niet meer uit (en dat gebeurt nogal eens), dan werkt dat altijd want dan geef ik mijn brief. Ik vind het al heel erg goed dat jij kunt zeggen dat je ondanks het niet zo fijne nieuws het proces en de manier waarop het werd gebracht wel heel goed zijn. Het gaat je vast lukken. Wat dat betreft is de meest doeltreffende manier om van je angst af te komen misschien wel om het onder ogen te zien en te DOEN met diegene die jij vertrouwt. Heel veel succes, maak een mooie lijst en ga ervoor! Je bent al zover!!
Groet
:smt006 Traveller