gaatje, vullen, afbreken, dieper vullen, afbreken, nog diepe

Author:
nl_umpire
Posted:
di, 10/18/2005 - 13:02
Hallo allen,

Ik heb een beetje een probleem met een kies. Ooit is er een gaatje gevuld en sinds dien is het berg afwaarts gegaan ermee. De kies is nu een stuk of 3 of 4 keer (ben de tel kwijt) gevuld. De laatste keer nu bijna een week geleden is hij erg diep uitgeboord terwijl ik voor mijn controle kwam.

Totale rekening:
UPT bedrag
C12 17,80
A10 11,70
V12 30,40
V21 18,70
TOTAAL 78,60

Nu is het volgens mij alleen maar erger geworden. De klachten die ik heb zijn pijn het kauwen (drukpijn) kan de kies bijna niet aandrukken/raken met mijn tong. en kloppende pijn onder de kies en opmerkeling in mijn kaak.

Vandaag heb ik gebeld en hij gaat NU PAS een foto maken. Is dit niet te laat? Zijn de klachten/symptomen die ik heb een voorbode voor een ontsteking aan de wortels of zenuwontsteking?

De assistente telefonisch dat er nu een nu een WKB moet gebeuren.

Kan ik mijn vervolgkosten voor de WKB die komen gaat op rekening van de tandarts zetten ipv zelf betalen? Soort van service kosten omdat ik dus niet tevreden ben over wat er is gedaan en hoe.

Graag wat tips!

THX
Michel
vV

tja dat is niet zomaar 1-2-3 vast te stellen.
Op zich is dit een redelijk"normaal"verloop. Het hangt een beetje van de voorgeschiedenis en de tussenliggende tijd af of dit de tandarts verwijtbaar is. Dat bij een dieper gat/vulling de zenuw kan gaan opspelen is op zich de tandarts niet verwijtbaar. Pas wanneer er niet tijdig ingegrepen is door hem, en er wel regelmatige controles zijn uitgevoerd en niet regelmatig foto`s zijn gemaakt zou het kunnen zijn dat het verwijtbaar is.

Dus dat zal door een onafhankelijk tandarts beoordeeld moeten worden.

In de meeste gevallen is het gewoon een vervelende vrij veel voorkomende complicatie, en zijn de kosten ervan dus niet voor de tandarts, maar voor de patient.
di, 10/18/2005 - 16:20 Permalink
nl_umpire

Bedankt voor het antwoord.

Ik ben behandeld door een van de twee die samen praktijk hebben. De mevrouw die mij eerst heeft behandeld ging er van uit dat het een WKB zou worden echter mijn echte tandarts bij wie ik altijd ga heeft niet de moeite genomen om een foto te nemen en direct te vullen. Nu is vandaag een foto genomen en blijkt idd dat het ene WKB moet gaan worden (morgen 17:30 :cry: ) kon deze foto niet eerst worden genomen voordat de vorige keer de behandeling met vullen is gestart?
di, 10/18/2005 - 17:10 Permalink