nabehandeling kies trekken

Author:
karly
Posted:
wo, 10/26/2005 - 10:40
Ik heb maandag mijn kies laten trekken en de tandarts zei dat ik pas na 3 dagen mag spoelen. Maar er zitten gigantisch veel etensresten in het gat en het stinkt zo dat ik er misselijk van word. Gaat het niet ontsteken ofzo? En wat kan ik het beste doen. Ik heb mn tandarts al gebeld maar die zegt gewoon dat ik nog niet mag spoelen. HELP :cry:
carabelli

Rustig spoelen met lauw water is geen probleem, wel is het belangrijk niet te hard te spoelen omdat dan de bloeprop in de extractiewond los kan komen, dit kan de wondgenezing vertragen.

Met vriendelijke groet
wo, 10/26/2005 - 12:17 Permalink
karly

Ok, bedankt. Maar de resten willen er niet allemaal uit. Veroorzaken die geen infectie? En wat kan ik doen tegen de stank (want het stinkt echt erg) en de pijn?
do, 10/27/2005 - 09:27 Permalink
carabelli

Je kunt eventueel ook spoelen met chloorhexidine, dit heeft een anti-bacteriele werking de commercieel verkrijgbare vormen (corsodyl en perio-aid) geven ook een wat frissere smaak. Echter een genezende wond zal altijd een beetje een vreemde smaak geven.

Voor de etensrestjes die nog blijven zitten en pijn veroorzaken (het witte vliesje is geen etensrest, maar hoort bij de genezing) kun je een monoject spuitje gebruiken (te verkrijgen bij de tandarts) om de restjes uit de wond te spoelen.

Hier een voorbeeld van een monoject spuitje:http://www.tandarts.nl/imagesforum/monoject.jpg
do, 10/27/2005 - 11:37 Permalink