Gaatjes pas 2 maanden later vullen?

Author:
yvonne:D
Posted:
wo, 11/09/2005 - 09:59
Hallo,
Ik heb regelmatig gaatjes (zeg maar: bijna altijd wel 1) en ik maak elk half jaar een afspraak met mijn tandarts. Als hij dan een gaatje ontdekt, kan hij het nooit direct vullen, maar moet ik altijd pas na 2 maanden terugkomen. Ik maak me daar een beetje zorgen over: is het wel goed om daar weer twee maanden mee rond te lopen? Is het de normale gang van zaken? Een gaatje vullen kost toch maar een paar minuten tijd, is het normaal dat je tandarts je daar elke keer voor terug laat komen?

En zou de tandarts er niet goed aan doen om mij wat advies te geven over het voorkomen van gaatjes, want ik ben pas 22 en als dit zo doorgaat heb ik over 10 jaar geen tand meer over... is het verstandig om dit onderwerp de volgende keer aan te snijden?

Alvast bedankt voor jullie advies, groetjes Yvonne
Sleipnir

Nou dat klinkt niet goed volgens mij, bij mij duurt het maximaal een week. Ik heb trouwens ook iedere keer wel 1 gaatje. Ik heb deze tandarts nu ongeveer 3 jaar, hiervoor had ik een Tandarts uit Indonesie waar ik al ongerust over was, ze vulde maar iets. Iedere kies van mij is naar de klote geholpen door dat mens. Ik kwam bij mijn nieuwe tandarts, ik had allemaal grijze lelijke vullingen die allemaal lek waren! ik had dus 13 gaatjes die allemaal betaald moeten worden, mijn ouders hebben ook allerlei dingen gehad zoals kronen vervangen omdat die andere gewoon slecht waren. Nu zijn we bezig met afbetalen maar dat doen wij niet, dat moet die oude tandarts doen omdat ze maar wat heeft zitte kloten, we moeten ongeveer 1500 tot 2000 euro betalen!
wo, 11/09/2005 - 11:00 Permalink
prondel

een week of twee maanden maakt niets uit. eengaatje ontstaat in pak'mbeet 3 jaar. Zal die ene week dan nog iets uitmaken? nee
Overigens, een gaatje vullen er even tussendoor kan alleen als je tijd plant van te voren. En aangezien je nooit weet wat er te doen staan is een afspraak maken gewoon normaal.
NB, bij de huisarts geconstateerde hoge bloeddruk betekent ook niet acuut naar de cardioloog, ook al zou dat misschien best op termijn de route kunnen zijn. geen paniek dus

mbt Sleipnir: afspraaktermijnen van 1 week zijn eerder uitzondering dan regel, dus dat kan je niet zomaar als zijnde "normaal" aannemen.
wo, 11/09/2005 - 11:35 Permalink
dj

Alleen een stukje kaas en pinda's niet meen ik .. Op dit forum kun je zoeken op bv interdentaal, stokers, ragers, zuur, Braun, Philips, tandenborstel, borstel etc, dan kom je een hoop info tegen.
wo, 11/09/2005 - 13:32 Permalink
yvonne:D

Bedankt voor jullie snelle reacties hoor!
Ik begrijp dat het voor de gaatjes niet zoveel uit maakt dus. Ik vroeg het me af, omdat ik eerst altijd naar het openbare spreekuur ging, en dan had hiij geen tijd om te vullen, dat snap ik. Daarom ben ik overgegaan op afspraken maken, maar blijkbaar valt het vullen van een gaatje niet onder de normale tijd voor een afspraak. Mijn vriend heeft namelijk een tandarts, waar hij wel direct geholpen wordt als hij een gaatje heeft, zelfs toen zijn verstandskies getrokken moest worden kon dat direct. Maar dat is dan misschien een uitzondering.
Zou extra fluor een aanrader zijn voor mijn slechte gebit? Of helpt het aanpassen van je eetpatroon eigenlijk het beste?
Groetjes Yvonne
wo, 11/09/2005 - 15:28 Permalink
Bergie

Bij mijn tandarts moet ik ook altijd een maand of 2 a 3 wachten voordat hij tijd heeft voor het vullen van een gaatje. In die tijd zal het gaatje nooit zo heel veel groter worden schat ik dus ik maak me er niet druk om.
wo, 11/09/2005 - 15:38 Permalink
Chris888

Bij 1 gaatje behandelt mijn tandarts ook altijd direct (net als mijn vorige tandarts overigens). Ik 'verdenk' hem er wel eens van dat ie de restauraties stiekem al een half jaar van tevoren plant want als ik bij een afspraak langer moet wachten dan 3 minuten is het veel en als ik wegga zit er ook eigenlijk nooit meer dan 1 persoon/gezin te wachten.
Maar om eerlijk te zijn denk ik dat ie de dag gewoon wat minder vol plant dan sommige collega's want als ik wegga is de wachtkamer ook wel eens leeg. Ik vind het wel een prettige werkwijze overigens, behandeling direct.

Chris
vr, 11/11/2005 - 18:05 Permalink