MONDWATERS

Author:
ron-1
Posted:
di, 11/22/2005 - 17:26
Hoe denken jullie over het effect van mondwaters zoals Odol en dat soort liquids ?

Ik heb af en toe het idee dat het maar weinig helpt en dat het net zoiets is als de vitaminepotjes die je veel ziet.

Ook zie ik veel prijsverschillen,hier varieren ze van 2,95 tot 12,13 euro per fles........
Geke

Dat ligt er vaak net aan met wat voor doel je deze middelen gebruikt. Als toevoeging van fluoride kunnen een aantal middelen effectief zijn en bij tandvlees ontsteking zijn er ook middelen te krijgen die een antibacteriele werking hebben, waarvan een aantal bewezen effectief zijn (Listerine, Meridol bv). Verden zijn er ook spoelmiddelen te krijgen tegen een slechte adem. Heel veel middelen die beweren dat ze effectief zijn, werken maskerend en werken vaak hooguit een paar uur of minder. Een middel die duurder is, maar wel bewezen effectief is, omdat het viesruikende zwavelverbindingen die door bacterien geproduceerd worden wegvangt, is bijvoorbeeld Halita. En ook van Therabreath is documentatie dat het werkt. Het ligt er dus net aan voor welk doel je mondwaters aanschaft. Verschillende mondwaters hebben wel degelijk effect op bepaalde problemen en kunnen soms een nuttige toevoeging zijn.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mochten er nog onduidelijkheden zijn, kunt u het altijd laten weten.

:smt006 Geke
wo, 11/23/2005 - 09:51 Permalink