Narcose behandeling?

Author:
bunnie
Posted:
do, 12/01/2005 - 16:48
Hey,

ik ben recent voor het eerst in 7jr naar de tandarts geweest die foto's heeft gemaakt en gekeken heeft.
Goed moge duidelijk wezen dat er wat dingen gedaan moeten worden (een aantal gaatjes, een grote daar moet dan ook een wortel kanaal behandeling gebeuren).
Goed nou wil ik graag een behandeling onder narcose, maar vraag me daar ook een heleboel dingen over af. Natuurlijk ga ik die ook aan de tandarts vragen, maar ik denk misschien hebben mensen hier al een behandeling onder narcose gehad dus misch dat iemand me wat uit ervaring kan vertellen?

Maakt de narcose je misselijk?

Hoe lang duurt het (ongeveer) tussen dat je het ziekenhuis in stapt en je onder zeil bent?

Moet je een ziekenhuis jurkje aan en een oh verrek hoe heet dat nou? Zo'n tubetje dat in je urinebuis gaat zodat je in een plastic zakje plast?

Hoe gevaarlijk is zo'n narcose? Als in hoe groot is de kans dat je er niet uit komt oid?

Hoe lang duurt het voor dat je onder zeil bent?

En hoe werkt het eigenlijk kwa kosten van gebruik ziekenhuis kamer en de narcose?
Ik weet dat me verzekering de tandarts niet dekt (omdat ik langer dan een jr niet geweest ben en eerst gesaneerd moet worden). De tandarts heeft al gezegd dat alles inc mondhygieniste (als ik gewoon wakker in zijn praktijk zou zitten) zo'n 650euro zou kosten. En ik heb hier en daar opgepikt dat een narcose iets van 150? Euro zou moeten zijn? En dan vraag ik me af of ik ook voor het gebruik van de kamer moet betalen of dat, dat wel onder mijn verzekering zou vallen? En wat zou ik daar voor moeten verwachten?

Oh en is het zo dat er ook een middel bestaat waar je om kunt vragen om eventuele misselijkheid van de narcose tegen te gaan?

Alvast bedankt voor reacties :).
sneeuwbal

Ik ben onder narcose geweest in het ziekenhuis, nou ik kan maar een woord zeggen, TOP!! zal het verhaal even vertellen.
Je komt op de dagbehandeling waar ze je meenemen naar een ruimte waar je je om moet kleden (in mijn geval moest ik inderdaad een operatie jasje aan en mutsje op) Dan ga je naar de operatietafel en liggen, krijg je een infuusnaald in voor de narcose vloeistof en een infuus voor na de operatie, dan krijg je een kapje op je mond waar zuurstof uit komt, dit is om je longen voor te bereiden op de operatie en ruikt niet vies en voelt ook niet vervelend, dan spuiten ze de vloeistof in je hand, dit kan even branden maar dat is ook niet echt pijnlijk, eerder een raar gevoel. Nou en dan is het echt maar even dan ben je weg en merk je echt helemaal niks meer.
Na ongeveer een uur was ik weer op de uitslaapkamer met mijn moeder naast mij, toen had ik nog een zuurstofslangetje in mijn neus, infuus in en hartplakkers op maar zodra je goed wakker bent gaat dit er al snel allemaal af.
Ik was heer erg bang om misselijk te zijn na de ingreep maar daar heb ik echt geen seconde last van gehad, ik weet nog wel dat ik helemaal blij tegen de zusters riep ik ben NIET misselijk!! hahahahaha
Een catheter (waar je in plast) hoeft niet, tegen de tijd dat je weer naar de wc moet ben je al wakker genoeg om zelf weer (eventueel met een zuster) naar de wc toe te lopen, zo lang lig je niet in bed.
Ik heb een spierziekte en zelfs voor mij was het risico van de narcose heel erg klein dus lijkt me voor een gezond persoon helemaal te verwaarlozen.

heel veel sterkte met de behandeling! :smt006
do, 12/01/2005 - 21:39 Permalink
anneloes30

Ik heb een paar weken geleden mijn verstandskiezen onder narcose laten trekken in Alphen aan den Rijn. Daar heb ik 275 Euro voor moeten betalen. De kosten van het trekken zijn wel door mijn verzekering vergoed, maar over de kosten van een narcose zijn ze nog in beraad.

Mijn ervaring is heel anders en nog beter dan mijn voorgangster. Ik weet niet wat ze allemaal bij jou moeten doen. Mijn narcose was heel licht. Kon er de volgende dag alweer een krijgen als het zou moeten.

Na een half uur was ik bij en na 1,5 was ik alweer boodschappen aan het doen. Vond het echt fijn zo.

Ik hoefde me niet om te kleden, werd gewoon in de stoel behandeld.
Krijg wel hartplakkers op en een infuus. Dat doorstromen van het infuus was bij mij behoorlijk pijnlijk, maar ik scheen een uitzondering te zijn.

Ben helemaal niet misselijk geweest daarna. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld na het trekken van verstandskiezen. Normaal ben ik echt ziek van de stress en het huilen van de stess.

Was overigens ook 2 jaar niet meer bij de tandarts geweest, omdat ik een keer zonder verdoving ben getrokken. Echt een hel is dat geweest. De verdoving werkte niet door een ontsteking in mijn kies. Ben van de operatiekamer en weer terug gesleurd. Uiteindelijk na meerdere pogingen is hij eruit getrokken. Ben toen erg geschrokken, dat ze geen alternatieven hebben als een verdoving niet werkt. Narcose doen ze in zo'n situatie niet. Echt heel onmenselijk, die pijn.
[/i]
do, 01/05/2006 - 17:01 Permalink