Leeftijdsgrens kaakoperatie

Author:
cascarsi
Posted:
vr, 12/09/2005 - 13:16
Hallo !!!!

Is er een leeftijdsgrens voor een kaakoperatie??
Ben nu 27......

Groeten!!!
minique

Misschien is het handig om wat meer informatie te hebben over wat voor een kaakoperatie je het precies hebt???

:smt006 Monique
vr, 12/09/2005 - 14:37 Permalink
Bergie

Voor zover ik weet is er geen bovengrens voor de leeftijd om een kaakoperatie te laten uitvoeren. Wel is het over het algemeen nodig om volgroeid te zijn dus de ondergrens zal ongeveer op een jaar of 20 liggen.

Dat is tenminste wat ik er van weet, maar ik ben ook geen expert whatsoever.
vr, 12/09/2005 - 16:44 Permalink
dj

Ik ook niet :P. Wel is het zo dat hoe ouder je wordt je lichaam minder snel herstelt van eea, in hoeverre dat een rol speelt hangt ook een beetje af van het type probleem, en ook van levensgewoontes (vnl roken) en de algemene gezondheid.

27 dan ben je idd volgroeid natuurlijk en zeker niet te oud, 37 normaal gesproken ook niet. 57 is wat anders en bij 67 wil je eigenlijk helemaal geen grote operaties meer doen tenzij het echt nodig is.
vr, 12/09/2005 - 17:25 Permalink
cascarsi

Bedankt voor de antwoorden!

Mijn onderkaak zou meer naar voren moeten komen te liggen.
Momenteel heb ik hierdoor een lichte overbeet.....
De ortho adviseert sowieso een beugel, daarnaast beveelt hij dus een kaakoperatie aan voor het complete effect.

Gelukkig is er geen echte leeftijdsgrens, vrees alleen wel de impact van de ingreep....+ dat je gezicht er niet teveel door verandert!! Een 'centenbak'is het laatste waar ik niet op hoop....

Groetjes!!!
vr, 12/09/2005 - 21:53 Permalink
niessie

Bedankt voor de antwoorden!

Gelukkig is er geen echte leeftijdsgrens, vrees alleen wel de impact van de ingreep....+ dat je gezicht er niet teveel door verandert!! Een 'centenbak'is het laatste waar ik niet op hoop....

Groetjes!!!

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Vind mijn gezicht op zoch wel redelijk zo en zou het jammer vinden als het op de verkeerde manier verandert. Ik moet ook een bovenkaar en onderkaakoperatie ondergaan. Lijkt me best heftig dus..
ma, 12/12/2005 - 15:03 Permalink
cascarsi

De twijfel is er nog steeds.........

Hoewel de ortho zegt dat het 'in lichte mate' verandert......

Misschien wel daarom.......

Sterkte allen!!!!!!!!
do, 12/15/2005 - 00:01 Permalink
Lizzie

Nou, volgens mij kun je dat in lichte mate over het algemeen wel vergeten bij een onderkaakingreep.
De bovenkaak valt het meest mee, die maakt je gezicht wat breder, maar dat kunnen de meesten wel hebben.
Maar de onderkaak maakt je gezicht echt wel anders hoor!
Zou er maar een hele kleine wijziging plaats hoeven te vinden dan is het de moeite van zo'n ingreep toch niet waard?

Ik ken verschillende mensen die deze ingreep hebben moeten ondergaan en bij twee heb ik nog steeds het gevoel dat ik naar een "vreemd" gezicht kijk.
Mijn orthodontist is van mening dat het echt niet anders moet kunnen om dan pas over te gaan tot deze operatie. Juist vanwege het grote sociaal emotionele gevolg daarvan. Volgens hem kan het veel impact hebben als je in de spiegel kijkt en jezelf niet meer echt herkent.
Ben sterk geneigd hem daarin te geloven.
Natuurlijk heeft het er ook mee te maken in hoeverre je dit zelf graag wil. Iemand die er heel veel last van heeft zal alle veranderingen voor lief nemen. Maar ik ben eigenlijk best tevreden met mijn gezicht en dan wordt het al veel moeilijker natuurlijk.
Ben dus wel opgelucht dat mijn onderkaak niet geopereerd hoeft te worden bij nader inzien. Alleen de bovenkaak moet nog goed bekeken worden en met behulp van "losse tanden" in een wassen mal gaan ze kijken of ze met slijpen toch net genoeg ruimte krijgen om de bovenkaak ook zonder operatie recht te krijgen.
Dat hoop ik dan maar!

Succes bij het maken van een voor jullie goede keuze!
do, 12/15/2005 - 10:07 Permalink