Hallo,
Ik heb op 4 november mijn verstandskies, links onder, in het ziekenhuis eruit laten snijden. De arts heeft tijdens deze behandeling erg hard staan te wrikken omdat hij de kies er niet uit kreeg.
Nu bijna 1 1/2 maand verder heb ik nog steeds erge pijn in mijn kaak. Ik heb totaal geen last meer van de wond alleen mijn kaak. Ik kan nog steeds geen harde dingen eten zoals korsten brood of kaugom ect. Als ik dit wel doe steekt het links achter in mijn kaak.
Ik kijk het nu al een aantal weken aan maar de pijn word niet minder.
Hoort dit bij het genezingsproces of niet?? Zoja.....hoe lang kan ik hier nog last van houden aangezien de feestdagen eraan komen haha.
Alvast bedankt,
Sabrina :smt006
Ik heb op 4 november mijn verstandskies, links onder, in het ziekenhuis eruit laten snijden. De arts heeft tijdens deze behandeling erg hard staan te wrikken omdat hij de kies er niet uit kreeg.
Nu bijna 1 1/2 maand verder heb ik nog steeds erge pijn in mijn kaak. Ik heb totaal geen last meer van de wond alleen mijn kaak. Ik kan nog steeds geen harde dingen eten zoals korsten brood of kaugom ect. Als ik dit wel doe steekt het links achter in mijn kaak.
Ik kijk het nu al een aantal weken aan maar de pijn word niet minder.
Hoort dit bij het genezingsproces of niet?? Zoja.....hoe lang kan ik hier nog last van houden aangezien de feestdagen eraan komen haha.
Alvast bedankt,
Sabrina :smt006
Het kan zijn dat door het wrikken van de behandelaar het kaakgewricht aan de linkerzijde overbelast is geraakt.
Veel mensen hebben dan de neiging om aan de andere zijde te gaan kauwen dan die zeer doet. Dit is begrijpelijk maar belast het kaakgewricht (en de bijbehorende spieren) juist meer dan wanneer aan de pijnlijke zijde wordt gekauwd.
Het advies in dit soort gevallen is toch dat u meer aan de aangedane zijde gaat functioneren (uiteraard in het begin met mate), waardoor het kaakgewricht aan die zijde minder belast gaat worden en de pijn uiteindelijk minder zal moeten worden. Het duurt ecther wel een week tot 2 weken voordat u echt verbetering zult gaan merken.
Met vriendelijke groet