Bleken

Author:
eeffie
Posted:
di, 12/20/2005 - 23:35
Er is al veel gevraagd en gezegd over bleken, maar toch nog nadere vragen/opmerkingen.

Maakt het je tandglazuur nu wel of niet brozer? En hoe moet je dat zien, erg veel of te verwaarlozen? Neemt je glazuur dus ook sneller stoffen op? Wordt de breekkans van glazuur groter?
En als dat zo is dat t glazuur brozer wordt, is er een test om te weten of je van nature sterk tandglazuur hebt of kun je dat niet weten?

Kun je het tandglazuur achteraf weer versterken bij mensen? Gezien de discussie rondom fluoride lijkt me dat niet de manier ? Kun je glazuur zo wie zo versterken?

Het verkleurt weer over de jaren heen, ze zeggen 3 tot 5 jaar en dan moet je het weer laten doen, maar wordt het glazuur dan weer poreuzer? Of blijft het dan gelijk?

Zijn er al heel lange termijn resultaten bekend?

Verkleuren:
Stel je weet dat ze weer wat donkerder worden (zo donker als ze waren of iets donkerder?) maar daar gaat tijd over heen, stel nu je laat je tanden bv 6 tinten lichter maken omdat je weet dat het na een jaar of 3-5 dus 4 tinten lichter is en dat was je doel dan kun je nog een tijdje door neem ik aan? Of te wel worden ze weer de kleur die ze ooit waren of blijven ze ook als je nooit herhaald altijd wat lichter?

Is laseren de minst gevaarlijke methode?

Als je met water naspoelt als je bv thee, koffie of rode wijn drinkt, scheelt dat in de verkleuringen? En bij normaal nuttigen van deze stoffen gaat de verkleuring dan snel of te wel moeten ze geheel van je dieet geschrapt worden?

Veel vragen he? Maar dit kan ik ook op die sites die erover schrijven niet echt terug vinden en hoor dit natuurlijk liever van een tandarts dan een site die het promoot. Vandaar dus
Groeten Eeffie