Wanneer is het geen napijn meer?

Author:
miepster
Posted:
do, 12/22/2005 - 11:30
Hi

Vraagje, gisteren heb ik een noodkroon (cq tijdelijke kroon) op een kies gekregen en nadat de verdoving uitgewerkt was en nu nog steeds behoorlijk pijnlijk.

Ik schijn wel heel gevoelig te zijn voor het spul dat men bij facings gebruikt, in oktober 2004 heb ik op 6 snijtanden een facing gehad en bij 3 ervan heb ik in de loop van het jaar al en wortelkanaalbehandelingen gehad. Een van de andere is ook een tijd gevoelig geweest maar dat is het gelukkig zo weer weggetrokken.

Nu is mijn vraag, zou de noodkroon van datzelfde materiaal gemaakt kunnen zijn? En zou het kunnen dat omdat een kroon de gehele tand bedekt, je hiervan heel snel een reactie krijgt ? Of is het gewoon napijn.
En kan het zijn dat napijn erger lijkt te worden ?

Alvast bedankt voor uw antwoord

Miepster
de digitale tandarts

Irritatie door boren (o.a wrijving/warmte) en irritatie door verlies van de beschermende isolerende buitenlaag lijken mij ook waarschijnlijker dan irritatie door de gebruikte kunstharsen.

Een dag is nog een beetje vroeg om te kunnen beoordelen of het levende binnenste gedeelte (de pulpa) onherstelbaar beschadigd is, mochten de klachten eerder toe- dan afnemen, neem dan contact op met uw tandarts.

Met vriendelijke groet.
do, 12/22/2005 - 14:28 Permalink