Gisteravond een noodvulling gehad + wortelkanaal (2 zelfs) zijn schoongemaakt ivm ontsteking. De noodvulling is vandaag erg pijnlijk geworden en een heel handje ibuprofen helpt ook niet meer. De nooddienst ta van vanavond (kon vanmiddag de hele middag mn ta niet bellen ivm antwoordapperaat) die vertelt me zelf even de noodvulling + onderliggend watje maar te verwijderen :( :o
Ik ben een aantal jaren niet naar de ta geweest omdat ik doodsbang ben van die lui + wat ze doen. De eerste de beste die ik tegenkom wil dat ik zelf vullingen ga verwijderen met een veiligheidsspeld. Heeft IEMAND een idee hoe ik voor vanavond van de pijn afkom, ik bel morgen ochtend wel mn tandarts maar ik ga nu gewoon helemaal kapot van de kiespijn.
Ik ben een aantal jaren niet naar de ta geweest omdat ik doodsbang ben van die lui + wat ze doen. De eerste de beste die ik tegenkom wil dat ik zelf vullingen ga verwijderen met een veiligheidsspeld. Heeft IEMAND een idee hoe ik voor vanavond van de pijn afkom, ik bel morgen ochtend wel mn tandarts maar ik ga nu gewoon helemaal kapot van de kiespijn.
Wat er is gebeurd is dat er een ontsteking is opgelaaid in je kies, normaal leidt dat tot zwelling maar hier kan dat niet en dus ontstaat er druk. Dat doet pijn. Druk weg = veel pijn weg.
Ik hoop dat het goedkomt!
edit: zoeken op "noodvulling" en "verwijderen" (alle termen) geeft denk ik een paar informatieve links.