Hey luitjes!
Ben 4 januari naar kaakchirurg geweest om beide verstandskiezen aan de rechterkant eruit te laten trekken. Ben wel wat angstig voor de tandarts (maar ga wel), maar begreep wel heel goed dat dit moest gebeuren. Dus moeder meegesleurd (ik ben 22) en op naar het ziekenhuis. Nooit verwacht dat ik het daar zo verschrikkelijk vervelend zou vinden. Tijdens het verdoven en de behandeling zelf heb ik gejankt en kreten uitgeslagen.
De naalden van de verdoving vond ik erg pijnlijk (heb er naar mijn gevoel een stuk of 5, 6 gehad). Dacht ik dat ik van het ergste af was. Heb daarna ook geen pijn gehad, maar vond het heeeeel erg vervelend dat die dingen er met zoveel geweld uit gehaald moeten worden. Ik voelde de druk die ze uitoefenden heel duidelijk, en voelde me errug zielig... :oops:
En bleef het daar maar bij. De tandarts had mij verteld dat er 3 kiezen uitmoesten. De kaakchirurg vond van 4. Dus heb ik een nieuwe afspraak gemaakt met de kaakchirurg op 1 februari. Sinds ik weg ben uit het ziekenhuis moet ik er steeds aan denken. Ik DURF echt niet meer, en heb het gevoel dat de meeste mensen uit mijn omgeving vinden dat ik me aanstel. Dat gedoe met onder narcose lijkt me ook niets, en die dingen moeten er nou eenmaal uit. Maar de maand die voor me ligt wordt één lange lijdensweg, en ik ben bang dat ik flip als ik eenmaal weer in die stoel zit.
Misschien heeft er iemand tips voor mij om me rustig te kunnen houden, en een keer aan wat anders te denken????
Thanx for reading!
Greetsz
Ben 4 januari naar kaakchirurg geweest om beide verstandskiezen aan de rechterkant eruit te laten trekken. Ben wel wat angstig voor de tandarts (maar ga wel), maar begreep wel heel goed dat dit moest gebeuren. Dus moeder meegesleurd (ik ben 22) en op naar het ziekenhuis. Nooit verwacht dat ik het daar zo verschrikkelijk vervelend zou vinden. Tijdens het verdoven en de behandeling zelf heb ik gejankt en kreten uitgeslagen.
De naalden van de verdoving vond ik erg pijnlijk (heb er naar mijn gevoel een stuk of 5, 6 gehad). Dacht ik dat ik van het ergste af was. Heb daarna ook geen pijn gehad, maar vond het heeeeel erg vervelend dat die dingen er met zoveel geweld uit gehaald moeten worden. Ik voelde de druk die ze uitoefenden heel duidelijk, en voelde me errug zielig... :oops:
En bleef het daar maar bij. De tandarts had mij verteld dat er 3 kiezen uitmoesten. De kaakchirurg vond van 4. Dus heb ik een nieuwe afspraak gemaakt met de kaakchirurg op 1 februari. Sinds ik weg ben uit het ziekenhuis moet ik er steeds aan denken. Ik DURF echt niet meer, en heb het gevoel dat de meeste mensen uit mijn omgeving vinden dat ik me aanstel. Dat gedoe met onder narcose lijkt me ook niets, en die dingen moeten er nou eenmaal uit. Maar de maand die voor me ligt wordt één lange lijdensweg, en ik ben bang dat ik flip als ik eenmaal weer in die stoel zit.
Misschien heeft er iemand tips voor mij om me rustig te kunnen houden, en een keer aan wat anders te denken????
Thanx for reading!
Greetsz
Misschien kun je volgende keer zeggen dat je de verdoving erg vervelend vond. En of ze misschien iets langzamer willen injecteren.
Dat scheelt echt heel veel.
En zet tijdens de behandeling een mp3-speler op!
Dan hoor je niks. Dat vinden sommigen erg prettig.
Veel sterkte verder.
Joke
tips om het makkelijker te maken heeft Minique geschreven en kan je hier vinden
Bij mij zijn vrijdag 2 kiezen getrokken waar een ontsteking onder zat.
Dat wil je dus echt niet weten. Sinds vrijdag heb ik er dus een enorm probleem mee om naar de tandarts te gaan. En dan krijg ik ook nog eens 20 maart een flapoperatie. Heb gevraagd aan de paradontoloog wat ik mij daarbij voor moest stellen. Nou zei hij alsof er een kies getrokken wordt. Dus mijn vraag was gelijk is dat dan een kies met ontsteking eronder of zonder ontsteking. Ik baal er enorm van.
Wens je dan ook heel veel succes hoor!!!!
Heb een doorverwijzing vd tandarts gekregen voor de kaakchirurg, nu heb ik wel een beetje een ingewikkeld probleem, ik ben niet zozeer bang voor de behandeling (mn verstandskiezen liggen dwars en moeten er uit gesneden worden) maar vooral voor de verdoving, en dan niet eens de prikken maar voor het gevoel van de verdoving (dikke wang etc) kheb de brief al poosje in huis maar durf nog steeds geen afspraak te maken :oops:
Iemand tips?
Ik heb de verwijsbrieg een jaar in m'n zal gehad en heb uiteindelijk mijn moeder een afspraak moeten laten maken.
Uiteindelijk geweest, kies lag ook dwars maar de hele behandeling opzich viel mee. Omdat er alleen sprake was van een gaatje in de dwarse kies en de kies daarvoor moest er voorzichtig gedaan worden en werd de kies eruit geboort.
Ik heb geen last gehad van de wond, maar zo bleek achteraf, veel last van de spieren rond de kaak omdat deze opzij gelegd worden. Volgens de kaakchirurg waar ik was gebeurt dat incidenteel.
28 maart moet ik weer en ik zie er niet meer tegenop. Sterker nog, als ik gelijk die afspraak gemaakt had, was het boren zelfs niet nodig geweest omdat er toen nog geen gaatjes zaten. Toch een beetje spijt...
kmoet wel snel afspraak maken denk ik...anders zou de wortel in de zenuw groeien ofzo en dan is t natuurlijk helemaal niet prettig :-?
brrrrr :smt003 Ze lachen me hier allemaal uit...dagelijks zelf spuiten hanteren enzo en dan zelf niet durven...is ook te raar voor woorden natuurlijk :smt003
bedankt voor je reactie! :smt023
Maar mn moeder gaat evengoed weer mee, en ik ben 25 :oops:
En het voelt nu wel lekker opgeruimd in mn mond, klinkt heel stom maar het is een hele geruststelling dat ik het bijna achter de rug heb. Doordat ik te lang wachtte met de afspraak in het ziekenhuis durfde ik ook niet naar de tandarts en zo was de cirkel weer rond.
Inmiddels loop ik weer bij de tandarts en kan weer rustig slapen, heel wat waard!
t Moet toch gebeuren en hoe langer ik er over na ga denken des te minder zin krijg ik om te gaan...ff doorzetten :smt002
kheb ook niet echt leuke verhalen gehoord over de kaakchirurg dat speelt denk ik ook wel mee.... Heb je er lang last van gehad?
Maar zoals ik al aangaf is dit echt een uitzondering. Ben nu blij dat ik geweest ben, echt een zorg minder!