Kleur tanden... poetsen??

Author:
Mike_2004
Posted:
ma, 01/16/2006 - 07:45
Hallo,

Ik heb gelige tanden en ik vraag mij het volgende af:

- In hoeverre zijn de/mijn tanden weer wit te krijgen met poetsen?

Ik heb de ilusie dat er niet echt schot in zit met poetsen,
beter om dan toch maar mijn tanden te laten bleken?

Alvast bedankt,
Geke

Vaak worden je tanden als je ouder wordt wat geler van kleur, dat is heel erg normaal. Poetsen helpt daar vaak niet tegen, soms zijn er speciale whitening tandpasta's maar dat helpt hiervoor ook niet echt. Als je je er heel erg aan stoort zou je je tanden inderdaad kunnen laten bleken. Wel is het belangrijk dat als je vullingen in je voortanden hebt, je beseft dat deze niet mee zullen kleuren en eventueel vervangen zouden moeten worden. Ook is het zo dat na het bleken je tanden niet in deze kleur blijven maar geleidelijk weer teruggaan naar de oude kleur. Dus dan zou het herhaald moeten worden, vaak na ongeveer een half jaar zie je al dat het effect minder is geworden. Het beste is om je wensen met je tandarts te overleggen, die kan je hier meer advies in geven en uitleggen wat voor methode zij hiervoor gebruiken. Als tanden verkleurd zijn doordat de zenuw dood is of doordat er een wortelkanaalbehandeling in gedaan is moeten ze vaak van binnenuit gebleekt worden, en heeft een bleekbehandeling van buitenaf geen zin.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het altijd laten weten.

:smt006 Geke
za, 01/21/2006 - 22:08 Permalink