Verstandkies, vulling, pijn in li kaak

Author:
Manon2
Posted:
ma, 01/16/2006 - 12:46
Hallo,
Wie kan/ wil mij wat advies geven? Twee welken geleden ben ik naar de tandarts geweest. Vestandkies links was erg diep, tijdens het sealen van deze kies was de tandarts bang dat er toch een klein gaatje in zou zitten. Hij heeft er een wit laagje opgedaan. ' s avond tot nu vreselijk last gehad van mij linker kaak, ik ben al terug geweest en ze hebben de kies iets ingeslepen. Nu een week later heb ik nog steeds kaaklachten en nu haalde ik van de week het witte laagje van mijn kies.. Is dit normaal en wanneer gaat dit over...
carabelli

De klachten kunnen komen van het ver openhouden van de mond (zeker als er gewerkt is met rubberdam)al dan niet in combinatie met een te hoge sealant.

De sealant is ingeslepen en daarna losgekomen, de kans dat de kies nu nog te hoog is lijkt mij vrij klein (maar misschien voel je het zelf wel als te hoog), blijft over dat je je kaakspieren bij het openhouden van de kaak tijdens de behandeling iets teveel hebt opgerekt.

Vaak heb je de neiging om aan de andere kant te gaan eten omdat de andere zijde pijn doet, echter daardoor belast je de pijnlijke zijde juist meer dan wanneer je (voorzichtig) aan de pijnlijke zijde kauwt. Het is dus verstandig om wat meer aan de pijnlijke zijde te gaan kauwen om de spieren en kaakgewricht aan de pijnlijke zijde wat te ontzien, na 1 tot 2 weken zou er verlichting van de klachten op moeten treden.

Ik hoop dat je aan dit antwoord iets hebt, mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust.

Met vriendelijke groet
ma, 01/16/2006 - 15:45 Permalink