draadje achter mijn tanden

Author:
karly1
Posted:
di, 01/17/2006 - 14:21
Ik heb nadat mijn beugel eruit is gehaald een draadje achter mijn tanden gekregen om ervoor te zorgen dat mijn tanden niet zouden gaan verschuiven. Nu is laatst dat draadje gesprongen achter mijn voortanden. In principe zou ik dus naar de ortho moeten, maar omdat alles met de nieuwe verzekering nog niet rond is, meot ik van mijn vader nog even wachtten omdat het anders veel te veel geld kost. Is er nu een risico dat mijn tanden uit elkaar gaan staan? En wanneer er idd een spleetje onststaat zou ik dan eerst weer een beugel moeten voordat dat het draadje terug geplaatst kan worden?
Geke

Er is inderdaad een kans dat je tanden weer wat uitelkaar gaan staan, als dat eerst het geval was. Ik weet niet hoe lang je vader er mee wil wachten, maar nu hij net los is, is de kans groter dat hij nog precies past en dat het alleen even vastgeplakt moet worden. Als ze iets uit elkaar gaan staan zal dat niet meer goed passen en zal er een nieuw draadje achter geplakt moeten worden, dus meer werk en meer kosten waarschijnlijk, en bovendien misschien weer een klein spleetje tussen je tanden, wat dan blijvend zal zijn. En dat is niet waarvoor je al die tijd met een beugel hebt gelopen, dat zou zonde zijn. Ik denk dat je misschien nu wel goedkoper uit bent om even je draadje vast te laten zetten. Overleg maar met je vader wat de gevolgen zijn en ga misschien even bij je orthodontist langs, zodat hij kan beoordelen wat de gevolgen zijn en of het nodig is om meteen vast te zetten, of dat dat nog wel even kan wachten.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

:smt006 Geke
di, 01/17/2006 - 21:33 Permalink