Vragen over WKB

Author:
ddirk
Posted:
vr, 02/10/2006 - 18:28
Goedeavond,

Vanaf begin deze week(maandag) kreeg ik opeens heel veel last van mijn kies linksonder. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt met de tandarts. Vanwege een fout in hun administratie dachten ze dat ik alleen op controle kwam terwijl ik duidelijk had vermeld dat ik heel veel kiespijn had en dat ze waarschijnlijk een gaatje moesten vullen.

Toen ik bij de tandarts was zei hij dat mijn zenuw dood was gegaan, daarna heeft hij de kies opengeboord en al het dode weefsel weggehaald. Daarna heeft hij de kies opnieuw gevuld met een noodvulling.

Over een maand heb ik 2 vervolg afspraken voor de echte WKB. Nu had ik hier een aantal vragen over.

1. Krijg je na de daadwerkelijke WKB net zoveel pijn als bij deze eerste ingreep?
2. Gelukkig zakt de pijn een beetje, is het binnenkort wel mogelijk om pijnloos te eten? ik kan nu alleen yoghurt en ander licht voedsel nuttigen. Als ik zwaarder voedsel eet voel ik gelijk de pijn aan mijn kies en die pijn gaat door naar mijn hoofd en hals, dit houd zon 5 minuten aan en zwakt dan weer af.
3. Ik las in een aantal andere topics dat de noodvulling eruit kan vallen, word dit dan extra pijnlijker aangezien ik nog een maand moet wachten op de vervolg afspraken?

Alvast heel erg bedankt voor uw aandacht!

Dirk-Jan
joek

Dirk-Jan, ik ben slechts ervaringsdeskundig. Maar ik zal proberen zo goed mogelijk te antwoorden:
1. Een enkele keer is een WKB niet goed te verdoven door de ontsteking.
Deze pech heb jij waarschijnlijk gehad. De zenuwen zijn nu echter weg. Dus de tweede behandeling zal geen pijn meer doen.
Vertrouw je het niet, vraag dan gewoon om een verdoving. Dat doe ik zelf ook altijd.

2. Pijn na een wkb verschilt van mens tot mens en van kies tot kies(tand).
Sommigen hebben slechts enkele uren of geen napijn, anderen weken.
Maar het moet wel steeds minder pijnlijk worden.
Dus waarschijnlijk kan je straks weer gewoon eten, al kan de kies wat gevoelig blijven.

3. De kans dat de noodvulling er helemaal uit kan vullen is niet zo groot.
Vaak verlies je wat kleine stukjes. Dit kan geen kwaad.
Een maand tot de volgende behandeling is niet zo lang en gewoon.
Dus maak je daar maar niet druk over.

Ik hoop dat je vragen zo beantwoord zijn.

Groetjes,
Joke
vr, 02/10/2006 - 22:41 Permalink