ik heb bij 1 kies ontstoken tandvlees denk ik, het is een beetje opgetrokken volgens mij (kan niet goed zien) en doet zeer bij het flossen en tandenpoetsen...
weet iemand wat dat is?
ps: het bloedde eerst niet tijdens het tandenpoetsen maar net toevallig wel.. ik ben bang voor paradontitis omdat dan ook je tandvlees optrekt.
weet iemand wat dat is?
ps: het bloedde eerst niet tijdens het tandenpoetsen maar net toevallig wel.. ik ben bang voor paradontitis omdat dan ook je tandvlees optrekt.
Maak je er niet teveel zorgen over, je tandvlees kan best een beetje ontstoken zijn, maar dan is het niet altijd meteen parodontitis. En mocht er wel beginnende parodontitis zijn, is het heel goed behandelbaar, helemaal als je er vroeg bij bent.
:smt006 Geke
het is vorig weekend begonnen, dat het zeer deed tijdens het poetsen, maar wat ik dan doe is, lekker lang met de electrische tandenborstel erover (dan doet het echt zeer) en lekker flossen, maar volgens mij doet het daarom alleen maar meer zeer. ik maak er zo'n obsessie van omdat mijn moeder ook paradontitis heeft. 'k ben gewoon bang dat ik dat ook heb, en ik ben echt als de dood voor de tandarts dat is nu ook eigenlijk het probleem.
iemand nog tips om mee te spoelen of poetsen?
Nog een tip is dat je nooit jouw angst in de weg moet laten staan. Sleep jezelf naar de tandarts, hoe dan ook. Klinkt simpeler dan het is, ik weet het, maar toch doen!
Als mijn tandarts nou een beetje vriendelijk was, maar dat is hij niet dus dat helpt ook niet echt..
en het gaat natuurlijk ook niet over als ik er heel de dag aanzit en eraan denk.. lijkt mij *zucht!!!* :(