Een jaar geleden had ik een ontsteking aan mijn voortand (boven)
Er is een wortelkanaalbehandeling & apex resectie verricht, maar hoewel de ontsteking weg is doet de tand nog steeds pijn.
Door alle problemen met deze tand ben ik heel fanatiek geworden in het stoken en flossen van mijn tanden, ik eet 2x per dag en flos ook 2x , stoken doe ik 1 x per dag.
Vanmorgen stond ik op en had ik weer eenzelfde fistel/bult bij een van mijn voortanden, dit keer aan de onderkant. De bult zit aan de achterkant van mijn tand. Toen ik er met een tandenstoker langsging begon het te bloeden.
Hoe kan dit, ondanks mijn verbeterde gebitsverzorging, toch weer gebeuren? Ik doe echt heel erg mijn best met poetsen etc, gebruik Meridol tandpasta en eet zo min mogelijk suiker, ik rook en drink niet en probeer gezond te leven/eten.
Ik begin nu bang te worden dat er iets mis is met me :cry:
Weet iemand hier iets meer over?
Er is een wortelkanaalbehandeling & apex resectie verricht, maar hoewel de ontsteking weg is doet de tand nog steeds pijn.
Door alle problemen met deze tand ben ik heel fanatiek geworden in het stoken en flossen van mijn tanden, ik eet 2x per dag en flos ook 2x , stoken doe ik 1 x per dag.
Vanmorgen stond ik op en had ik weer eenzelfde fistel/bult bij een van mijn voortanden, dit keer aan de onderkant. De bult zit aan de achterkant van mijn tand. Toen ik er met een tandenstoker langsging begon het te bloeden.
Hoe kan dit, ondanks mijn verbeterde gebitsverzorging, toch weer gebeuren? Ik doe echt heel erg mijn best met poetsen etc, gebruik Meridol tandpasta en eet zo min mogelijk suiker, ik rook en drink niet en probeer gezond te leven/eten.
Ik begin nu bang te worden dat er iets mis is met me :cry:
Weet iemand hier iets meer over?
Maar goed, ik zit hier achter een pc dus ik kan het niet stellig zeggen!
Ik heb het niet goed uitgelegd,maar helaas is de tand waar nu een ontsteking bij zit niet dezelfde als waar de apex bij gedaan is... dit is een andere tand, in mijn ondergebit. De andere zit in mijn bovengebit
Vandaar mijn wanhoop (als dat niet een te sterk woord is) want ik ben heel fanatiek geworden op het gebied van schoonmaken, en toch gebeurt dit nu weer. Vandaar dat ik me afvroeg waar dit nou weer vandaan kan komen.
De voortand waar al een half jaar geleden een apex aan gedaan is, is een stuk naar beneden gezakt en naar achteren geschoven, is nog steeds niet helemaal vastgegroeid en doet heel veel pijn met eten. Ik belast hem niet en kan dus niets afbijten, maar zelfs als ik er met flosdraad langsga doet het pijn. Ik kan op zich wel leven met de pijn omdat ik een voortand makkelijk kan ontzien, maar als dit een kies was geweest had hij er allang uitgelegen :(
Bedankt voor je hulp :)