botsplinters verwijderd en schoongemaakt? en nu?

Author:
woolie
Posted:
vr, 03/17/2006 - 09:50
Hoi hoi,

Op 15 februari zijn mijn 2 rechterverstandkiezen verwijderd! Na 2 weken bleef ik pijn houden en ik dus bellen naar zowel de tandarts als de kaakchirurg. Het was normaal zolang je geen koorts hebt! Na de 4de week ging ik terug en wat bleek - botsplinters en de boel was goed ontstoken - ik werd dus terplekke weer geopereerd - 3 botsplinters werden verwijderd - had nog nooit zoveel bloed gezien toen ik moest spugen erna in de toilet - gestold bloed en mega smerig! Nu slik ik al bijna 6 weken pijnstillers en kan niet zonder zo'n pijn doet het...het is nu 4 dagen geleden dat die botsplinters zijn verwijderd en mijn gezicht blijft pijnlijk en dik! Wie heeft zo'n ervaring en wat moet ik nu doen! Vandaag ga ik terug naar de kaakchirurg om het gaasje te laten verwijderen waar ik zo ontzettend misselijk van werd...zo'n dichtgenaait jodiumgaasje..blehhhh... De pijnstiller die ik heb is Zaldiar maar ik krijg uitslag en een opgezwollen dik hoofd....maar 6 weken pijnstillers slikken is niet normaal toch?>

Iemand een advies?

gr Bella
Litse

Hoi.

Ik weet niet wat normaal is, maar in 2001 heeft een avondtandarts (ik ben als de dood voor ta-en en stel alles dus te lang uit) twee kiezen bij me getrokken. Ondanks dat er maar één pijn deed. Achteraf, toen hij ze had getrokken zei hij nog "Oh, die had dus toch niet gehoeven".

In ieder geval zijn er meer dan 2 maanden (!) botsplinters bij me naar boven gekomen en twee weken later heeft een 'gewone' tandarts nog een enorm bloedstolsel uit mijn kaak gehaald. De boel was ook ontzettend ontstoken, veel koorts, wat heel vervelend was omdat ik alleen de zorg voor twee kinderen heb.

Ik heb sinds die tijd hevige pijnscheuten in mijn kaak, zelfs nog 5 jaar later! Soms is het zo erg dat ik er een hele dag door uitgeschakeld ben. En mijn kaak is op die plek enorm geslonken. Ik slik nu dagelijks Ibuprofen, ook omdat ik sinds een week vreselijke pijn in een kies heb. Maar de resultaten van vorige keer weerhouden me ervan de kies te laten trekken. Dat zie ik echt niet zitten.

Wat bij mij wel verlichting geeft is stomen. In dit geval gebruik ik heet water met thijm, dat is ook desinfecterend. Misschien kan je de chirurg vragen een foto te maken om te zien of alles wel goed is. Zelf had ik dat misschien ook beter kunnen doen, maar ja, dat is nu te laat.

Veel succes ermee!
do, 03/23/2006 - 08:54 Permalink
minique

@Litse. Als je nu nog steeds pijnscheuten hebt, dan denk ik dat het verstandig is om er eens naar te laten kijken. Het zou heel goed kunnen dat het een ander probleem is, hoor. Wellicht komen de pijnscheuten van knarsen of klemmen (gebruik de zoekfunctie maar eens met deze termen voor meer informatie).
Omdat je schrijft dat stomen helpt, vraag ik me ook af of het iets met je neus/bijholte kan zijn. Mensen die heel erg verkouden zijn en van wie de holtes verstopt zijn, hebben ook nogal eens last van kiespijn!

@Woolie. Als het goed is ben je inmiddels teruggeweest bij de kaakchirurg. Wat zei die er van?
Ik ben wel nieuwsgierig hoe het ermee gaat!

:smt006 Monique
do, 03/23/2006 - 09:42 Permalink