doorkomen vestandskiezen, wat is normaal?

Author:
denisen.
Posted:
vr, 03/17/2006 - 14:24
Rechtsonder is mijn vestandskies aan het doorkomen (rechtsboven zit er al), allleen er ligt tandvlees op. Dit is zo sinds een paar dagen en is nogal pijnlijk bij het eten want als ik bijt, bijt ik op dat tandvlees..
Nu heb ik op internet gelezen dat je dan je verstandskies moet laten trekken. Of is het zo dat het gewoon normaal is en na bijvoorbeeld een week vanzelf weer goed komt (dat het zegmaar bij het doorkomen hoort)?
ik hoop echt dat iemand me kan helpen! alvast bedankt!!
Geke

Soms hoort het inderdaad een beetje bij het doorbreken en soms gaat het onder erg langzaam. Dus na een week is het waarschijnlijk nog niet weg. Soms kan de tandarts dit stukje tandvlees weghalen, maar vaak groeit het er ook gewoon weer terug. Als je er echt veel last van hebt is het beste om bij de tandarts langs te gaan. Hij of zij kan beoordelen of de kies nog gemakkelijk verder door kan breken, of dat het beter is om hem eruit te laten halen. Zelf had ik het ook en ik ben blij dat bij mij die kiezen eruit gehaald zijn, dat scheelt vaak veel problemen. Dus je kunt het beste zelf bekijken wat je gaat doen. Je zou het af kunnen wachten en kijken of het minder wordt, of je zou naar de tandarts kunnen. Verder is het wel belangrijk dat je de kies, ook al is hij nog niet goed doorgebroken, wel heel erg goed schoon houdt, dat voorkomt ook pijnklachten en infectie.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, als je nog vragen hebt kun je het altijd laten weten.

:smt006 Geke
za, 03/18/2006 - 17:26 Permalink