ik heb vijf jaar een slotjesbeugel gehad (ben nu 16 jaar) en ik ben niet altijd een goede poetser geweest, maar ik heb nu boven op mijn voortanden per voortand een bruin horizontaal streepje wat er volgens de tandarts niet meer afgaat. is hier een oplossing voor?
ook zijn mijn tanden erg gelig en probeer hier al maanden lang wat aan te doen dmv kauwgom en whitening toothpaste...
ook (om maar ff door te klagen) heb ik 'bolle' voortanden, ze lopen een soort van zo:
(_)(_) hierdoor heb ik een vier kleine spleetjes waar ik wat aan wil laten doen.. ook zou ik graag mijn tanden willen laten bleken maar dit is erg duur en ik ben nog maar zestien jaar en wil niet aan die 'poespas' beginnen (zoals kronen, grondig aanslag verwijderen..enz) en heb ik geen geld, wat wordt verzekerd en wat niet?
heeft de tandarts hier alstublieft een oplossing voor?
ook zijn mijn tanden erg gelig en probeer hier al maanden lang wat aan te doen dmv kauwgom en whitening toothpaste...
ook (om maar ff door te klagen) heb ik 'bolle' voortanden, ze lopen een soort van zo:
(_)(_) hierdoor heb ik een vier kleine spleetjes waar ik wat aan wil laten doen.. ook zou ik graag mijn tanden willen laten bleken maar dit is erg duur en ik ben nog maar zestien jaar en wil niet aan die 'poespas' beginnen (zoals kronen, grondig aanslag verwijderen..enz) en heb ik geen geld, wat wordt verzekerd en wat niet?
heeft de tandarts hier alstublieft een oplossing voor?
Ik heb veel last van witte vlekjes, voor niemand zichtbaar, maar als ik zelf in de spiegel kijk, irriteer ik me rot.
Wat jij omschrijft, zo'n witte streep, heb ik ook een een kies waar de band van m'n beugel zat. Ik vroeg aan mn tandarts wat het was; Volgens hem is het een gaatje wat zichzelf weer herstelt heeft, dat bruine is een soort afzetting.
Bij mij is het gelukkig niet zichtbaar, als het wel zichtbaar was denk ik dat hij het eruit had mogen boren van mij en er een witte vulling mocht zetten, maar ja, of dat gebruikelijk is...
Ik heb in ieder geval ook de tik dat ik veel doe om mn tanden wit te krijgen, hoorde ooit van iemand (werkt nu als tandartsass.) dat zij haar tanden had laten bleken en dat daarmee die vlekjes een stuk minder zichtbaar werden...
ik heb nog steeds de vraag hoe ik mijn bruine aanslag kan wegkrijgen, en ook hebik door een val een grote witte plek op mijn witte voortand, iemand daar oplossiing voor?