na het plaatsen bovenprothese

Author:
rowena
Posted:
zo, 04/09/2006 - 11:14
Ik heb na overleg met de tandarts mijn kiezen en tanden laten
trekken en een prothese gekregen in mijn bovenkaak.

Ik ben best wel tevreden, ondanks de pijn, maar mijn bovenlip lijkt
nu uit te steken en daardoor trekt mijn mond naar beneden.

Blijft dit zo of moet dit eerst ook door de zwelling van het trekken afnemen.

Want mijn mond staat nu heel raar. :cry:

Wie kan mij hier iets over zeggen?
yo46

Ik vind ook dat ik "opeens" een lichte overbeet heb. Snap niet hoe dat kan en weet niet of ze het kunnen veranderen. M.i. zou het tandvlees aan de voorkant wat dunner moeten zijn, de tanden een mm langer en....Maar ik durf op het moment niet door met de procedure richting permanente bovenprothese, omdat als ik dit zeg..ik er misschien helemaal en echt raar uit kom te zien! De kapper begrijpt me namelijk ook nooit :smt010
zo, 04/09/2006 - 14:12 Permalink
lotje

Moest hard lachen met dat van bij de kapper! :lol:
Maar inderdaad, ook ik zie er 'anders' uit. Mijn eerste prothese was fout gemaakt, waardoor ik er vreselijk uitzag (zie elders op dit forum). Maar ondertussen heb ik een nieuwe prothese, die wel goed gemaakt is, maar waardoor mijn mond toch anders staat dan voorheen. Ik maak me er nu maar niet te veel zorgen over.
Mij hebben ze gerustgesteld en gezegd dat over een paar maanden, als het tandbot voldoende geslonken is, de prothese kan worden bijgewerkt. Ze kunnen dan namelijk die opstaande randen meer naar binnen 'plooien' waardoor dat meer de vorm van je tandbot volgt. Nu staan die randen nogal recht omhoog, omdat je tandvlees nog moet herstellen en je anders de prothese moeilijk/niet zou uitkrijgen.
Ik krijg sowieso met de tijd een definitieve prothese, en die wordt dan eerst gepast met een model uit was, waar dan nog het een en ander kan aan bijgesteld worden vooraleer de definitieve wordt gemaakt uit kunststof. Dus op dat moment kun je je wensen nog kenbaar maken.

Succes ermee!
:smt039
Lotje
zo, 04/09/2006 - 18:03 Permalink