't is niet te geloven maar ik ben geweest. Ik zal het allemaal opschrijven dus ga er maar even voor zitten. :smt025
Na een rit van anderhalf uur, door de zenuwen steeds fout gereden eindelijk op de plaats van bestemming. Erg vriendelijk ontvangen door Sandra, mijn papieren werden even door gekeken en toen mocht ik gelijk met haar mee om foto's te laten maken.
In een kamertje hing een apparaat en daar ging ze eerst even gezelllig kletsen (over routeplanners enzo) en me duidelijk geruststellen. daarna ging ze uitleggen hoe het app. werkt. Een staafje in mijn mond tussen mijn voortanden, kin op het app. heel stil blijven staan, ze ging het kamertje uit en toen begon het app. om mijn hoofd heen te draaien (had ze allemaal keurig van te voren verteld). Hierna was er een prachtige foto van mijn hele kaak gemaakt. Moderne techniek, niet te filmen.
Toen mocht ik even wachten in de wachtkamer. Een lekker lichte ruimte, watertank, had ik echt nodig want zeer droge mond van de spanning. Heerlijke stoelen en een paar leuke bladen en de krant. Ik ben wat quasie nonchalant door een blad gaan bladeren(heel stoer :roll: ). En daar kwam de tandarts al. Een heel aardig iemand, ik mocht mee naar de behandelkamer. Ja de stoel maar verder zeer clean en rustig. In de stoel eerst mijn verhaal verteld. Tandarts luisterde aandachtig en stelde af en toe een vraag.
Geen enkel blijk van veroordeling of wat dan ook gezien, dus ieniemienie dat valt weer mee. :) echt alleen maar aardig en vol begrip.
Na nog een paar vragen ging dan toch echt de stoel achterover, maar werd ook weer verteld "En dan kijk ik alleen met het spiegeltje, want door de foto's heb ik al een heel goed beeld".
Na zeer lang kijken, "af en toe draai ik me even om en dan schrijf ik wat op" was het klaar en kwam het behandelplan. 1 extractie , 1 x gebitsreiniging uitgebreid, 1 x wkb, 2 restauraties, 16 x vullingen. kosten 1968,50 incl 475 narcose. Het is een behandeling van twee uur zodat alles in 1 x kan gebeuren. Toen vertelde hij me nog dat de narcose een diepe slaap is en daarom zo prettig (niet al teveel last achteraf) en dat hij dus steeds zal bijverdoven. dat wist ik nog niet maar hij verzekerde mij dat ik dan dus ook helemaal niets zal voelen. Ik tel in het behandelplan 7 x anesthesie, dus ik neem inderdaad aan dat ik niets zal voelen. Hierna liep hij mee naar de balie, handje en tot ziens. Of ik gelijk een afspraak wilde maken vroeg Sandra."Ja, zei bange liesbeth"en schrok er zelf van. :-?
Ik hoorde ook nog een telefoongesprek met een meneer die al voor de tweede keer zijn intake afspraak annuleerde. Toen was ze even niet zo aardig meer, vooral niet toen de meneer blijkbaar boos werd dat hij nu pas in juli terechtkon. "ja meneer we hebben hier ook een lijst met pijnklachten en als u nu al voor de tweede keer afzegt..." Die meneer kent het forum nog niet denk ik. :wink:
Maar goed ik mag 11 juli om 13.00 nuchter en niet alleen voor de behandeling. Om 15:00 moet het dan klaar zijn. Duurt wel erg lang nog , maar ja het moet maar. De kosten vallen me mee, als het tenminste echt zo is dat mijn nieuwe verzekering een gedeelte gaat vergoeden (niet de narcose, maar de rest). Dat ga ik dan nu maar eens uitzoeken. Nou wat een verhaal, maar zelf vond ik de uitgebreide verhalen van sommigen van jullie erg prettig dus. Ik ben heel blij dat ik geweest ben en ga nu inderdaad even in de tuin met een bak koffie. Bye Liesbet h :smt006
Na een rit van anderhalf uur, door de zenuwen steeds fout gereden eindelijk op de plaats van bestemming. Erg vriendelijk ontvangen door Sandra, mijn papieren werden even door gekeken en toen mocht ik gelijk met haar mee om foto's te laten maken.
In een kamertje hing een apparaat en daar ging ze eerst even gezelllig kletsen (over routeplanners enzo) en me duidelijk geruststellen. daarna ging ze uitleggen hoe het app. werkt. Een staafje in mijn mond tussen mijn voortanden, kin op het app. heel stil blijven staan, ze ging het kamertje uit en toen begon het app. om mijn hoofd heen te draaien (had ze allemaal keurig van te voren verteld). Hierna was er een prachtige foto van mijn hele kaak gemaakt. Moderne techniek, niet te filmen.
Toen mocht ik even wachten in de wachtkamer. Een lekker lichte ruimte, watertank, had ik echt nodig want zeer droge mond van de spanning. Heerlijke stoelen en een paar leuke bladen en de krant. Ik ben wat quasie nonchalant door een blad gaan bladeren(heel stoer :roll: ). En daar kwam de tandarts al. Een heel aardig iemand, ik mocht mee naar de behandelkamer. Ja de stoel maar verder zeer clean en rustig. In de stoel eerst mijn verhaal verteld. Tandarts luisterde aandachtig en stelde af en toe een vraag.
Geen enkel blijk van veroordeling of wat dan ook gezien, dus ieniemienie dat valt weer mee. :) echt alleen maar aardig en vol begrip.
Na nog een paar vragen ging dan toch echt de stoel achterover, maar werd ook weer verteld "En dan kijk ik alleen met het spiegeltje, want door de foto's heb ik al een heel goed beeld".
Na zeer lang kijken, "af en toe draai ik me even om en dan schrijf ik wat op" was het klaar en kwam het behandelplan. 1 extractie , 1 x gebitsreiniging uitgebreid, 1 x wkb, 2 restauraties, 16 x vullingen. kosten 1968,50 incl 475 narcose. Het is een behandeling van twee uur zodat alles in 1 x kan gebeuren. Toen vertelde hij me nog dat de narcose een diepe slaap is en daarom zo prettig (niet al teveel last achteraf) en dat hij dus steeds zal bijverdoven. dat wist ik nog niet maar hij verzekerde mij dat ik dan dus ook helemaal niets zal voelen. Ik tel in het behandelplan 7 x anesthesie, dus ik neem inderdaad aan dat ik niets zal voelen. Hierna liep hij mee naar de balie, handje en tot ziens. Of ik gelijk een afspraak wilde maken vroeg Sandra."Ja, zei bange liesbeth"en schrok er zelf van. :-?
Ik hoorde ook nog een telefoongesprek met een meneer die al voor de tweede keer zijn intake afspraak annuleerde. Toen was ze even niet zo aardig meer, vooral niet toen de meneer blijkbaar boos werd dat hij nu pas in juli terechtkon. "ja meneer we hebben hier ook een lijst met pijnklachten en als u nu al voor de tweede keer afzegt..." Die meneer kent het forum nog niet denk ik. :wink:
Maar goed ik mag 11 juli om 13.00 nuchter en niet alleen voor de behandeling. Om 15:00 moet het dan klaar zijn. Duurt wel erg lang nog , maar ja het moet maar. De kosten vallen me mee, als het tenminste echt zo is dat mijn nieuwe verzekering een gedeelte gaat vergoeden (niet de narcose, maar de rest). Dat ga ik dan nu maar eens uitzoeken. Nou wat een verhaal, maar zelf vond ik de uitgebreide verhalen van sommigen van jullie erg prettig dus. Ik ben heel blij dat ik geweest ben en ga nu inderdaad even in de tuin met een bak koffie. Bye Liesbet h :smt006
Hartstikke goed joh! Fijn dat het prettig is verlopen
en wat er moet gebeuren "valt mee".
Het is wel een hoop geld, maar ik kan uit ervaring
zeggen dat het zeker waard is, zonder twijfel.
Nu afwachten tot de 11de juli, ik kan je verzekeren,
dat is het voor je er erg in hebt.
En heb je ondertussen nog wat, schroom dan niet
het hier te melden, daar zijn we voor, toch?
Vast een fijn weekend,
JAN
en het is denk ik ook een fijn idee dat alles in 1 keer gedaan word.
heb je de 11de meteen een top bekkie.
heerlijk.
laat je na die 1 extractie nog wat doen op die plek of laat je het zo?
nou geniet van je weekend en zoals er al werd gezegd als je de kriebels hebt gewoon van je afschrijven.
:smt006
Ik was echter zo onder de indruk dat ik niets meer kon bedenken.
In de auto terug wist ik het weer. En eenmaal thuis een mailtje naar ze gestuurd. Of het eigenlijk wel kon met die ontsteking rechts boven om zolang door te lopen. En zo lang pijnstillers te slikken. Ook had ik inmiddels een beetje de verzekering uitgezocht. Bleek dat de ta x21 als code voor de röntgenfoto had gefactureerd, de Menzis vergoed alleen x10. :smt018
Om 17:30 belde Sandra van de narcose tandarts. ik sta nu op de reservelijst, dus als er iemand uitvalt kan ik misschien eerder geholpen worden. En ja, ook de TA baalde dat Menzis allerlei zaken uit de verzekering had gehaald die vorig jaar gewoon vergoed werden. Ik heb dit bij andere topics ook al eens gelezen. Er is nu niets meer aan te doen, maar ik ga wel op zoek naar weer een andere verzekering voor 2007.
Wel ben ik heel tevreden over de Ta, hun snelle reacties steeds en alle aandacht. Super. :smt001
Ik heb een paar dagen geen internet gehad, vandaar deze late reactie.
Maar inderdaad goed om te lezen dat ze in Alphen zo goed hun werk doen...
Zit nu te denken om misschien ook wel onder narcose te gaan.... aan de ene kant lijkt het me toch wel fijn om zoveel mogelijk in 1 keer gedaan te hebben.
En goed dat je gelijk een afspraak hebt gemaakt. Binnenkort loop jij dus al met een mooi schoon en gezond gebit rond!! :smt023
Alweer Behandeld
Oja, wat ook prettig is, vind ik, is dat de uitgang niet bij de ingang is, dan zie je ook niemand "groggy"naar buiten gaan, terwijl jij aan het wachten bent.
Oja, wat ik ook prettig vond is, dat toen ik de behandelkamer in kwam hadden ze alle tandartsapparatuur en al die enge dingen die je normaal meteen bij de tandarts ziet (waar al meteen bang van wordt )van je afgedraaid zodat je dat ook niet meteen ziet.
Daar houd men rekening met je en nemen ze ook de tijd voor.
Dit is echt voor 1000% meegevallen. Dus ik kan het iedereen aanraden. Je wordt in een rolstoel naar buiten gebracht en zelfs in de auto geholpen.
Ik hoop dat mijn berichtje mensen kan helpen om over de drempel te gaan. Het is in ieder geval mijn centjes (alleen voor narcose) waard geweest.
Groetjes Fauzia
Nee heb gelukkig geen last gehad van de narcose. En de napijn valt bij mij wel mee. Het is niets vergeleken met de pijn die ik heb gehad en ook de angst. En omdat het allemaal erg is gevallen dan neem je die op de koop toe. Ik ben wel eerder onder narcose geweest en kwam daar erg misselijk en ziek uit. Maar omdat dit niet zolang duurt valt het erg mee. Maar je moet je voorstellen dat je eigelijk niet weet dat je in slaap valt en voor je gevoel ben je ook 5 min. verder als ze je weer wakker maken.
Over het geld. Ik ben gesaneerd want ik ga wel altijd braaf naar de tandarts (ondanks mijn angst en slaap de nacht ervoor ook slecht en heb de hele dag pijn in mijn buik) voor controle, maar heb jaren nergens last van gehad en ook geen gaatjes (kan ook niet want alles is al gevuld hihihi). Hier ging het om 2 verstandkiezen met superlange wortels en met een breuk van de ene kant naar de andere kant. De de behandeling zelf kost 113,00 E en dat krijg ik terug en het narcosegeld 275,00E geef ik volgend jaar op aan de belastingdienst en krijg ik waarschijnlijk ook terug.
Maar als je echt heel bang bent zoals ik dan kan ik deze behandeling "onder narcose" echt aanraden.
Trouwens daarnet ben ik nog door de kliniek gebeld, om te vragen hoe het met mij was. Dus toch een stukje nazorg.
Groetjes Fauzia