Wéér eentje met angst en veel pijn...

Author:
Lolifantje
Posted:
za, 04/22/2006 - 12:32
Ja hoor ik heb het over mezelf. Ik ben nieuw hier en ik moest echt slikken toen ik hier begon te lezen. Een kleine week geleden kreeg ik naar mijn mening oorpijn. Na dagen te wachten ben ik uiteindelijk naar de huisarts gestapt. Deze bevestigde een ontsteking maar ook een verstopping. Dus die verstopping moet eruit. Maar nu merk ik dat m'n gebit ook heel pijnlijk begint te doen. Vooral langs de kant van dat ene oor. Volgens mij heb ik het willen verdringen en op iets anders willen stoppen. In de hoop dat de pijn zou wegtrekken en ik weer niet aan de tandarts hoefde te denken.

Het is ook weer typisch dat ik in geen jaren meer naar de tandarts ben geweest. Gewoon uit angs. Niet alleen voor de pijn maar ook voor de kosten. (dat heeft ook z'n redenen) en nu zit ik hier. Met afgebroken kiezen en tanden. Op het eerste zicht lijkt er niets aan de hand tot ik m'n mond opentrek. Ik heb het zover laten komen dat ik hier daarnet echt zat te huilen na het lezen van al die verhalen.

Ondertussen zit ik met pijn en verdikkingen langs m'n linker kant. Ik moet en ik zal naar de tandarts gaan maar ik ben zo vreselijk bang dat heel veel tanden gaan moeten getrokken worden. Ik heb al weinig zelfvertrouwen en zonder die tanden ga ik er dan nog veel minderen hebben. :( Als ik voor iets zou opeteren zijn het implantaten maar die zijn zo vreselijk duur.

Ik kom dan ook nog eens uit Belgie. En vind best weinig informatie op belgische websites over angst bij de tandarts enzo. Heb de indruk dat ze daar in Belgie helemaal niet mee bezig zijn. Wat de drempel nog hoger maakt. Ik heb nu wel een tandartsenpraktijk opgezocht via http://www.tandarts.be maar ik ben echt bang van hoe de tandarts zal reageren op m'n gebit. Ik lees namelijk heel veel positieve verhalen maar ook veel mindere en ik zou het er heel moeilijk mee hebben moest die vrouw of man mij verwijten beginnen maken. Ze hebben dan wel gelijk maar daar ben ik nog niet mee geholpen. :cry: :smt089

Pff ik voel me een hoopje ellende... Ik heb pijn, ik huil nu vaak. Ik wil zo graag dat m'n tanden inorde zijn. Ik moet en zal die stap zetten maar met een heel bang hartje. De kosten die ik zal hebben en de tandarts zelf maken me doodsbang.

Maar ik moet, ik moet :smt089
Bange_Liesbeth

Hoi, Ik heb net met zoeken het woord België ingetikt, dan krijg je toch wel wat adressen van angsttandartsen aldaar. Probeer het eens het is wel even wat leeswerk maar misschien de moeite waard.
Heel veel sterkte, en je bent al een heel eind door hier je verhaal te schrijven.
Groeten Liesbeth
za, 04/22/2006 - 15:23 Permalink
Lolifantje

Heel erg bedankt maar ik vind nog steeds heel weinig. Pff gisteren ging het, heb zelfs lekker geslapen. Tot ik opstond natuurlijk. Gezwolle, gezwolle, gezwolle nu zelfs als vanonder waar ik eigenlijk geen probleem heb. Ik probeer het zo goed mogelijk te verzorgen door ze voorzichtig te poetsen en te spoelen met hextril en die hextril neemt voor een groot stuk de pijn weg maar ze zeide ook dat het genezend werkte en daar merk ik bijzonder weinig van. Ben de laatste tijd dus heel veel met m'n mond bezig. Eigenlijk zou ik moeten doorbijten en morgen bellen maar ik ben zo bang :( Maar zo kan ik ook niet verder straks heb ik geen tanden meer.
zo, 04/23/2006 - 11:54 Permalink
Bange_Liesbeth

Hee, wel gewoon doorgaan... Ik weet het hartstikke moeilijk maar waar gaat het om ??
Je wilt lekker leven met een gebit waarmee je kunt lachen en eten.
Hiervoor moet je nu 1 ding doen. Bel met een tandarts in de buurt. Zo niet bel met een angst (of narcose) tandarts hier in Nederland. Je logeert hier en laat je lekker helpen. Je bent echt niet alleen. Kom op, doorgaan nu. De eerste stap heb je gezet, nu stap 2. Succes Liesbeth
zo, 04/23/2006 - 23:35 Permalink
riffie

hey het is niet makkelijk maar juist als je niet naar de tandarts gaat dan word je gebit minder en minder waardoor je straks echt onzeker word.. en angst je bent echt de enige niet ik moet morgen heen :cry: twee kiesen boren gatver ik ben er gewoon misselijk van maar jah ik zal wel moeten helaas :cry: :cry: :cry:

kom op en laat je niet beinvloeden door angst!! je kan het probeer je verstand op nul te zetten en gewoon een afspraak te maken!

pff zeg het wel zo makkelijk maar dat is het niet, ik ben ook ontzettend bang maar meschien kan het helpen door wat meer topic,s te lezen van mensen die ook met angst naar de tandarts zijn gegaan en er weer goed weg komen. ik ben ook druk met het lezen en ik moet eerlijk zijn het helpt mij wel.... suc-6 en sterkte :smt006
ma, 04/24/2006 - 20:33 Permalink