Probleem met een wortelkanaal behandeling

Author:
peterenleida
Posted:
di, 05/02/2006 - 15:49
Hallo ik heb een wortelkanaal behandeling ondergaan,
Met de laatste wortelkanaal behandeling,
Prikte de tandarts er perongeluk door mijn wortel heen,
dus er zit een gaatje tussen mijn 2 wortels,
Nu vertelde de tandarts dat de kies moet worden verwijdert
dat vind ik zo jammer,donderdag moet hij eruit,
nu de vraag is er iemand die weet of hij nog gered kan worden,
hij zit namenlijk voor in mijn mond die kies en zou meteen opvallen,
en ben ook een beetje bang voor het trekken,omdat ik onwijs lange wortels heb en,pas mijn verstands kiezen heb laten trekken met veel pijn,
dus ik heb er best wat voor over om de kies te kunnen reden,,
Geke

Het is heel erg moeilijk om een kies waarmee dit aan de hand is nog te redden. Er is een verbinding gemaakt tussen de zenuwholte en het bot tussen de wortels van de kies. Omdat dit heel moeilijk vrijgemaakt kan worden van bacterien en niet goed afgesloten kan worden veroorzaakt dit vaak veel problemen tussen de wortels van de kies. Deze problemen kunnen eigenlijk niet verholpen worden en geven een soortgelijke ontsteking als wortelpuntontsteking, dus pijn bij kauwen en tikken op de kies. Soms kan zo'n een ontsteking zich verder uitbreiden en bijvoorbeeld een abces veroorzaken. In sommige gevallen kan de perforatie met een bepaald materiaal dichtgemaakt worden (MTA), maar dat moet wel meteen gedaan worden en de situatie moet daar gunstig voor zijn en dat kan de tandarts het beste beoordelen, dat zal bij jou niet het geval geweest zijn. Het is vervelend dat de kies voorin zit, informeer maar bij de tandart voor mogelijkheden om dit weer op te lossen. Meestal zijn een brug of een implantaat hele goede oplossingen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
di, 05/02/2006 - 22:58 Permalink
peterenleida

Inmiddels ben ik vandaag bij een andere tandarts geweest hij,
Geeft mijn kies een goede kans om te mogen blijven zitten,
Hij heeft de kies hellemaal schoon gemaakt!
en gaat over 3 weken een behandeling starten,schoonmaken en dan afvullen met een vloeibare soort rubber,
En baat het niet dan is het jammer?
Maar ik heb er dan alles aan gedaan!
Hopenlijk gaat het goed nu
wo, 05/03/2006 - 15:36 Permalink