help me alsjeblieft

Author:
nicol
Posted:
di, 05/02/2006 - 19:58
hallo allemaal, daar ben ik weer. Misschien val ik in herhaling maar toch v
ind ik het fijn een reaktie te ontvangen.
ik heb een kies laten trekken een half jaartje geleden.Gelukkig heb ik hier een composiet???kies voor terug gekregen.Deze zit verankerd,ingeslepen in de kies ernaast en de hoektand ernaast.Allemaal heel mooi maar nu begint het....... De kies naast deze "nepperd" doet zeer. Er zitten geen zenuwen meer in deze zijn 5 jaar geleden al verwijderd. Na vele bezoeken aan mijn tandarts die niets kon vinden ook niet op de foto"s ben ik doorverwezen naar de kaakchirurg.Ik ben daar gister geweest. Hij heeft geen foto"s genomen of naar de kies gekeken. Hij dacht dat de klachten misschien psychisch zouden kunnen zijn. Ik ging heel verdrietig en teleurgesteld naar huis. Wat nu? Thuis ben ik erover gaan nadenken en eigenlijk wel tot de conclusie gekomen dat ik misschien toch zelf wel de pijn veroorzaak. S'morgens sta ik op en is er weinig aan de hand. Kies doet zeer maar na een flinke duw ertegen is de pijn weg???!!!! Maar ik kan het niet laten om er dan de rest van de dag constant aan te trekken duwen en noem maar op. Ik kan het gewoon niet tlaten met het gevolg dat ik s'avonds verga van de pijn en weer naar de pijnstillers grijp.De volgende dag gaat het weer gewoon op dezelfde manier verder.Heb inmiddels een afspraak gemaakt bij een psycholoog om erover te praten. Ben ook in staat om de kies te laten trekken,maar lost dit wat op? Tandarts denkt nog wel aan een eventuele breuk.maar ik heb geen pijn bij kou of warme dranken en ook tikken is niet echt pijnlijk.Nu mijn vraag.........heeft iemand ervaring met dezelfde gekke dingen als die ik heb en hoe kom je er weer van af . Denken jullie dat je zelf die pijn kunt veroorzaken. Reageer alsjeblieft want ik wordt er helemaal gek van. dj bedankt. dankzij jou durf ik dit mailtje te plaatsen.
dj

Graag gedaan hoor.. ben nu even offline maar morgen edit ik dit bericht met links naar je vorige berichten en wat andere dingen.. Doewie..

edit ... "overmorgen :oops: :roll: "
di, 05/02/2006 - 20:04 Permalink
minique

Hier zijn alvast wat links naar een aantal van je vorige berichten. Die zijn handig om een volledig beeld te krijgen:

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?p=40172&highlight=#40172

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?p=40023&highlight=#40023

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?p=39483&highlight=#39483

Ik denk dat iemand met stress inderdaad wel klachten kan ervaren c.q. in stand kan houden. Wellicht is het ook een vicieuze cirkel: je voelt iets, bent er bang voor/raakt er gestresst van en daardoor voel je nog meer. Ik wil niet zeggend dat dat bij jou het geval is, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn, denk ik.
Wat je kunt proberen is om veel afleiding te zoeken (en dat is heel gemakkelijk gezegd, maar niet zo gemakkelijk gedaan), proberen niet zo met die kies bezig te zijn en eens te kijken hoe het dan gaat. Probeer ook vertrouwen te krijgen in dat het wel goed komt met die kies.

:smt006 Monique
za, 05/06/2006 - 08:50 Permalink