Wat moet ik doen??????

Author:
reinierdanielle
Posted:
do, 05/04/2006 - 23:41
Hoi allemaal, ben hier wel eens ooit gaan neuzen omdat ik zeer regelmatig bij de tandarts te vinden ben.
Eind vorig jaar weer de controle en zo ineens 9 gaatjes terwijl ik 2 keer per jaar op controle ga.
Zo'n 6 jaar geleden precies hetzelfde verhaal maar goed begin dit jaar dus begonnen met restaureren en tussendoor dus ook weer pech en een wortelkanaalbehandeling tussendoor.

Nu een rekening van 750 euro en nog steeds kiespijn.
Ik ben het gewoon zat. Iedere keer heb ik wel iets en eens in de zoveel jaren gaat het gewoon grandioos mis. Vraag ook iedere keer aan mijn tandarts of hij ze maar niet gewoon eruit wil trekken omdat ik al op zie naar de volgende controle. Heb ook iedere keer ontstekingen en tijdens de controles wordt er ook nog altijd wel iets gevonden.

Nu heb ik van de week de assistente opgebeld omdat ik een afspraak had staan bij de mondhygieniste maar heb zo'n last van mijn tanden dat ik niet wil dat ze er aan gaat komen. En bij mij knapte er even iets en barste in huilen uit.
Heb verteld dat ik graag mijn tanden wil laten trekken omdat ik het gewoon zat ben. 15 mei heb ik een gesprekje met de tandarts over hoe en wat. Ik was opgelucht na mijn uitbarsting maar heb ook mijn twijfels nu.
Ik zal opgelucht zijn als ik gewoon nooit meer kiespijn heb en dat heb ik op dit moment dagelijks.

Kan iemand mij helpen om de goede keuze te maken. Want het is toch wel een hele beslissing wat je niet meer terug kan draaien.

Alvast ontzettend bedankt.

Oh ja ik ben 31 jaar oud.

Groetjes Danielle1
carabelli

Dagelijks pijn aan je tanden en kiezen is geen pretje en als er dan ook nog bij elke controle vanalles en nog wat aan de hand blijkt te zijn, dan kan ik me heel goed voorstellen dat de moed je in de schoenen zinkt.

Mijn advies in deze is om het gesprek met de tandarts af te wachten, hij/zij kent jouw gebit en jouw geschiedenis het beste. Wat wel handig is om te doen is de vragen die je hebt van te voren op papier te zetten, op die manier voorkom je dat je in de spanning (die je zeer waarschijnlijk wel zult hebben) van het gesprek dingen vergeet die je eigenlijk graag had willen vragen. Neem als het kan ook iemand mee die bij het gesprek aanwezig is (en die jij uiteraard vertrouwd), diegene kan dan ook horen wat de tandarts zegt. Het is nl zo dat je maar een deel van wat er gezegd wordt ook daadwerkelijk doordringt, en een derde luistert misschien wat objectiever naar wat de tandarts zegt. Als laatste kun je (vooral wanneer er beslissingen genomen worden die onomkeerbaar zijn) de tandarts een en ander op papier te laten zetten en naar je op te sturen.

Ik kan je helaas vanuit hier niet vertellen wat je wel of niet moet doen, maar ik hoop dat je hiermee wel wat handvatten hebt voor het gesprek en op die manier tot een goede beslissing kunt komen.

Met vriendelijke groet
do, 05/04/2006 - 23:58 Permalink