Grote probleem met kies nr. 16, wat te doen ?

Author:
Jacob23
Posted:
vr, 05/05/2006 - 09:18
Hoi allemaal, wil iedereen alvast bedanken voor de tijd
en moeite die ze erin steken om mensen te adviseren.

Ik heb het volgende probleem, heb een kies linksboven,
kies nr.16, die pijn doet als ik erop kauw, vandaar kauw ik
al een tijdje met mijn rechterkant, wat geen pijn veroorzaakt,
als ik ademhaal via mijn mond, of koud/warm drankjes neem,
voel geen pijn, alleen als ik op die kies kauw.
Probleem is, de kies is nogal afgebroken met de jaar,
van de binnenkant is ie wat aan de onderkant afgebroken,
en van de buitenkant is er iets raars gebeurd.
Ik durfde die kies niet echt volledig te poetsen, vooral van onderen, dus ik deed alleen de buitenkant, maar na een tijdje brak een stukje tand geloof ik maar me moeder zegt dat het kalk is en geen tand, want een tand kruimelt niet tot stof. Nou na het poetsen brak dat bovenste stukje af, wat bij mij tot angst veroorzaakte.
De vulling veroorzaakt veel pijn.

Ik wou dat ik de confrontatie met de tandarts eerder was aangegaan maar vanwege mijn fobie, tandartsfobie durfde ik het niet, nu is het noodzakelijk.

Wat kost het uittrekken van een kies ?
Ik wil geen kroon of dergelijke, wil gewoon dat die kies weggaat.

De reden waarom ik de prijs vraag van deze behandeling,
is omdat ik helaas niet de aanvullende verzekering heb genomen van de tandarts, en ik belde vandaag op om die verzekering er nog bij te nemen maar helaas zei de CZ medewerkster dat dat alleen maar kon tot 1 mei, dus als ik nu naar de tandarts ga, moet ik dat bedrag volledig zelf dokken, wat op zich een probleem kan zijn, omdat de kosten van een tandarts nogal hoog kunnen zijn en een korte tijd hebben van betaling.

Wat zijn de risico's of gevaren van een kies uittrekken ?
Is een implantaat noodzakelijk ? want ik wil er geen.
Me moeder had 20 jaar geleden 2 kiezen uit laten trekken
zonder al teveel gevolgen, zo ook mijn tante, zonder implantaat of al.
Ma ja denk dat hun kies in een betere conditie was dan die van mij.

Ik hoop dat er iemand is die mijn advies kan geven zodat ik
de aanstaande maandag de tandarts kan bellen voor een afspraak, ik heb echt zo'n zin om die kies eruit te halen.
Ik heb wel een erge fobie, sinds 10 jaar, rende vaak weg voor een tandarts lol.
mariska74

ik kan je niet zeggen hoeveel het allemaal gaat kosten, maar hoe langer je wacht, hoe groter de problemen worden en hoe kostbaarder het wordt! Dus als ik jou was zou ik zo wie zo heel snel een afspraak maken. Dat je geen verzekering hebt genomen is wellicht niet zo slim, maarja, die keuze heb je waarschijnlijk bewust gemaakt. De kosten die je uitspaard omdat je goedkoper uit bent zonder tandartsverzekering zou je eens in een jaar moeten optellen. Vaak ben je namelijk een paar honderd euro kwijt aan verzekering. En een kies behandelen of trekken zal niet in de duizend euro lopen ofzo.

Om de kies te vervangen wordt nog wel eens een brug gemaakt. Maar soms laten ze inderdaad gewoon een gat zitten.
vr, 05/05/2006 - 14:56 Permalink