tandvleesprobleem

Author:
frankadiana
Posted:
di, 05/23/2006 - 13:07
Hallo, ik ben hier al eens geweest met een vraag maar heb eigenlijk niet echt een duidelijk antwoord gekregen, vandaar nog eens mijn verhaal.
Ik heb in dec/jan. een tandvleesontsteking gehad, heb toen 2 weken met corosdyl gespoeld en gel gepoetst. Het heeft nog wel even geduurd voor dat het over was, had toen ook last van een "tintel"wang, waardoor de t.a. toen een wortelfoto heeft genomen, daar was echter niks op te zien dus toen heeft ie ook nog een wortelpuntfoto genomen, met als resultaat ook niks.
Nu heb ik echter weer last van mijn tandvlees, en ben weer begonnen met corsodyl, het heeft met raggeren ca. 2 dagen gebloed en daarna niet meer, het pijnlijke en het tintelen blijft echter. Met eten/drinken en warm/koud enz. voel ik geen verschil.
Is dit nu echt alleen maar tandvleesontsteking of moet ik ook aan andere dingen denken? en zoja weet iemand eventueel wat het dan zou kunnen zijn?, en nog belangrijker, wat kan ik er aan doen, want ik wordt er redelijk moedeloos van. Wie heeft tips?

Alvast bedankt voor eventuele reakties, en sorry als het een eventuele dubbel topic is,

Frasam.
Geke

Voor tandvleesproblemen is eigenlijk de enige echte goed oplossing een goede mondhygiene. De tandarts heeft gekeken naar andere oorzaken zoals wortelpuntontsteking (foto gemaakt). Een zenuwontsteking kan het ook niet zijn, omdat je dan ernstige klachten hebt bij warm en koud. Doordat het nu na het rageren weer stopt met bloeden is dat een teken dat het goed werkt tegen de ontsteking. Het is belangrijk dat je dit elke dag blijft doen en niet als de klachten verdwenen zijn er weer meer stopt. Je kunt dan op een gegeven moment gewoon met niks op het ragertje rageren of je kunt er wat gewone tandpasta op doen, dat maakt niet zoveel uit. Als de plaatsen tussen je tanden maar goed schoon worden en aangezien er bij jou ruimte is voor ragertjes is dit eigenlijk de beste oplossing. Probeer op alle plaatsen van je gebit het op deze manier schoon te houden 1x per dag. Als een ragertje ergens er niet goed tussenpast kun je een tandenstoker pakken. Het is ook belangrijk dat je bij het rageren wat druk op het tandvlees geeft, dat helpt ook om de ontsteking van het tandvlees tegen te gaan.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is, echt andere oorzaken kan ik ook niet geven voor deze klachten, behalve de tandvleesontsteking, als je er erg onzeker over bent is het misschien verstandig de tandarts er nog een keer naar te laten kijken. Sterkte ermee.

:smt006 Geke
do, 05/25/2006 - 21:14 Permalink
frankadiana

Geke, bedankt voor je antwoord. Ben nu elke dag aan het rageren en poets elektrisch. Het bloed nog wel maar ik heb het idee dat het toch beter gaat, poets nu ook met parodontax.
Mocht ik in de toekomst weer eens advies nodig hebben, kom ik zeker terug.

Met vriendelijke groet,

Frankadiana :smt006
wo, 05/31/2006 - 10:05 Permalink