Hoi,
Ik ben erg bang voor de tandarts en nu moet ik dus over twee weken een gaatje laten vullen. :o
Mijn tandarts zei dat ik dat maar moest verdoven omdat het anders wel veel pijn zou doen. Het gaatje is vrij diep en die opmerking blijft steeds maar door mijn hoofd heenspelen.
Want wat als het toch wel pijn gaat doen, ondanks de verdoving? Is dit mogelijk?
Ik weet dat de gedachte misschien een beetje met me op de loop gaat, maar ik heb weleens gehoord dat bijvoorbeeld een wortelkanaalbehandeling ondanks verdoving toch pijn kan doen, kan dit niet met het vullen van een gaatje ook? Of zit je dan verder van de zenuwen af?
Ik ben zo bang dat ik toch iets ga voelen. Wie kan me geruststellen? :(
Ik ben erg bang voor de tandarts en nu moet ik dus over twee weken een gaatje laten vullen. :o
Mijn tandarts zei dat ik dat maar moest verdoven omdat het anders wel veel pijn zou doen. Het gaatje is vrij diep en die opmerking blijft steeds maar door mijn hoofd heenspelen.
Want wat als het toch wel pijn gaat doen, ondanks de verdoving? Is dit mogelijk?
Ik weet dat de gedachte misschien een beetje met me op de loop gaat, maar ik heb weleens gehoord dat bijvoorbeeld een wortelkanaalbehandeling ondanks verdoving toch pijn kan doen, kan dit niet met het vullen van een gaatje ook? Of zit je dan verder van de zenuwen af?
Ik ben zo bang dat ik toch iets ga voelen. Wie kan me geruststellen? :(
De gekste dingen haal je in je hoofd.
Persoonlijk heb ik nooit pijn gevoeld na een verdoving. Ik heb veel aan mijn gebit gehad, van gewone gaatje, diepe gaatjes, wortelkanaalbehandelingen, en trekkingen.
De verdovingsprik is wel een beetje pijnlijk en vervelend, maar ook dat is weg te halen met een zalfje die er van te voren opgesmeerd kan worden. Vraag hierom, want het is niet standaard dat tandartsen dat doen.
Kop op, het komt goed, vertrouw op je tandarts.
Heel veel succes, en laat je weten hoe het afgelopen is?
Bij een wortelkanaalbehandeling is vaak sprake van een aanwezige ontsteking. Een gebied dat ontstoken is is moelijker te verdoven. Bovendien is dat gebied erg pijnlijk en snel geprikkeld. Dan kun je dus inderdaad nog wel eens iets voelen. Maar ook dat is heel verschillend.
Ik heb ook meerdere wortelkanaalbehandelingen gehad, en die heb ik ook niet gevoeld met de verdoving. Alleen eentje, maar dat was een apart geval want die was zo ontstoken dat de verdoving niet goed pakte.
Succes
Alleen nu beginnen de zenuwen wel weer op te spelen, want morgen is het dan zover! :o
Ik zal idd wel vragen of we kunnen afspreken dat ik mijn hand opsteek als ik het niet meer trek en hij dan even stopt.
Ik zit erover te denken om iets kalmerends te nemen of misschien toch een paracetamol om er zeker van te zijn dat ik echt niets voel, maar nu heeft iemand me verteld dat als je iets inneemt dat de verdoving dan niet meer werkt? Is dit zo?
En nog iets. Hoe kan deze kies het beste verdoofd worden? Het is de tweede kies van linksachter boven.
Niets gevoeld van het vullen?
Wat wel helpt voor de verdoving is goed eten!