Hoi,
Ik ben erg bang voor de tandarts en nu moet ik dus over twee weken een gaatje laten vullen. :o
Mijn tandarts zei dat ik dat maar moest verdoven omdat het anders wel veel pijn zou doen. Het gaatje is vrij diep en die opmerking blijft steeds maar door mijn hoofd heenspelen.
Want wat als het toch wel pijn gaat doen, ondanks de verdoving? Is dit mogelijk?
Ik weet dat de gedachte misschien een beetje met me op de loop gaat, maar ik heb weleens gehoord dat bijvoorbeeld een wortelkanaalbehandeling ondanks verdoving toch pijn kan doen, kan dit niet met het vullen van een gaatje ook? Of zit je dan verder van de zenuwen af?
Ik ben zo bang dat ik toch iets ga voelen. Wie kan me geruststellen? :(
Ik ben erg bang voor de tandarts en nu moet ik dus over twee weken een gaatje laten vullen. :o
Mijn tandarts zei dat ik dat maar moest verdoven omdat het anders wel veel pijn zou doen. Het gaatje is vrij diep en die opmerking blijft steeds maar door mijn hoofd heenspelen.
Want wat als het toch wel pijn gaat doen, ondanks de verdoving? Is dit mogelijk?
Ik weet dat de gedachte misschien een beetje met me op de loop gaat, maar ik heb weleens gehoord dat bijvoorbeeld een wortelkanaalbehandeling ondanks verdoving toch pijn kan doen, kan dit niet met het vullen van een gaatje ook? Of zit je dan verder van de zenuwen af?
Ik ben zo bang dat ik toch iets ga voelen. Wie kan me geruststellen? :(
De gekste dingen haal je in je hoofd.
Persoonlijk heb ik nooit pijn gevoeld na een verdoving. Ik heb veel aan mijn gebit gehad, van gewone gaatje, diepe gaatjes, wortelkanaalbehandelingen, en trekkingen.
De verdovingsprik is wel een beetje pijnlijk en vervelend, maar ook dat is weg te halen met een zalfje die er van te voren opgesmeerd kan worden. Vraag hierom, want het is niet standaard dat tandartsen dat doen.
Kop op, het komt goed, vertrouw op je tandarts.
Heel veel succes, en laat je weten hoe het afgelopen is?